ח"כ דב חנין: חוק ההמלצות יסייע לנתניהו בחקירות השחיתות הבאות

לאחר דיון ממושך של כ-58 שעות ולאחר שנדחו כל ההסתייגויות שהגישו סיעות האופוזיציה אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חבר הכנסת דוד אמסלם (הליכוד), המכונה חוק ההמלצות. בהצעת החוק תמכו 59 חברי כנסת ו 54 חברים התנגדו.

2017-12-28_213829

ח"כ דב חנין בעת דיון במליאת הכנסת (צילום: אקטיבסטילס)

יו"ר ועדת הפנים ויו"ר הקואליציה הטרי ח"כ אמסלם פתח את הדיון ואמר: "הבלוף הכי גדול שנתקלתי בו בחיים שלי קורה עכשיו. יש פה איזה שקר שמתגלגל בעוצמות שאני לא מאמין, שהתחיל בתקשורת. כל התקשורת – רובה – השמאלנית משקרת לציבור בעזרתכם. ואתם בעצם גם נרתמתם לעניין, ואתם משקרים במצח נחושה, כשאתם מכירים את העובדות. אבל יש אנשים כאן שמכירים את העובדות ולא נותנים לעובדות לבלבל אותם, והם ממשיכים בשקר הגס כדי בעצם לטעת מצג שווא ושקרי אצל הציבור, שבאמת לא בקיא בחוק, הוא לא יודע על מה מדובר. הוא שומע מבוקר עד ערב בצד הזה: שחיתות ושחיתות ושחיתות, והוא מתחיל להאמין לזה בלי לדעת שאתם משקרים."

לדברי ח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת): "לטובת מי שעדיין מאמין שחוק ההמלצות לא יחול על נתניהוצריך לומר בבירור – אולי החוק לא רלוונטי לתיק 1000 ו-2000, אבל הוא בהחלט רלוונטי לתיקים חדשים שעוד לא נפתחו כמו פרשת הצוללות ופרשת בזק".

עימות נרשם אתמול במהלך הדיון כאשר ח"כ אורן חזן (הליכוד) התפרץ לנאומה של ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת). תומאסלימאן פתחה במשל דווקא מתוך המקורות היהודיים, אך כשח"כ חזן נכנס למליאה בזמן דבריה, הוא החל בקריאות לעברה על רקע ההתנגדות של חברי הסיעה לכיבוש.

"אתם עושים פה פיליבסטר נגד השחיתות וזה הפך למאבק נגד הצבא והמדינה", צעק חזן. תומאסלימאן השיבה: "יש אנשים בחיים האלה שעדיף להתעלם מהם". העימות הקולני נמשך במשך דקות ארוכות, בעוד סגן יו"ר הכנסת שניהל את הדיון, ח"כ חיליק בר (המחנה הציוני), נמנע מלעצור את ההתפרצות של ח"כ מהימין הקיצוני. לבסוף בר החזיר אפשר לתומאסלימאן לשוב לדבריה והוסיף תוך שהוא קורא לעבר חזן "אני מציע לך לנהוג בכבוד או שלא תהיה בחדר", אך מבלי שהוציא אותו.