ח"כ דב חנין הודיע על פרישה מהכנסת; ימשיך להיות פעיל בחד"ש ובמק"י

ח"כ דב חנין (חד"ש – הרשימה המשותפת) הודיע היום (שלישי) במסיבת עיתונאים שנערכה בחדר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי על פרישתו מהכנסת. עוד הוא מסר שימשיך להיות פעיל בחד"ש ובמק"י – בה הוא חבר הלשכה הפוליטית זה שנים רבות. הוא מכהן בכנסת ללא הפסקה מאז 2006 ובמהלך פעילותו הפרלמנטרית היה אחראי לחקיקה חוקים רבים להגנת הסביבה, זכויות חברתיות ונגד אפליה מגדרית, לאומית ועל רקע מינית.

2019-01-01_205452

אמש הוא מסר "חדשות ממש טובות מהכנסת: אחרי שבלמנו את חוקי הימין הקיצוני, אנחנו מצליחים להעביר השבוע מספר חוקים ממש חשובים וטובים. החוקים הללו יעברו היום ומחר בקריאה השלישית וייכנסו לספר החוקים: חוק להגבלת פרסום מוצרי טבק – שנועד בין היתר להגן על צעירים מחשיפה לעישון ולמנוע יצירת דור חדש של מעשנים. מרגש לראות שלעיתים שהאינטרס הציבורי מנצח את האינטרסים הכלכליים של חברות הטבק ובעלי האינטרסים, שהפעילו לחצים אדירים כדי לבלום את החוק".

חוק נוסף עוסק במפגעים הסביבתיים – שיאפשר לציבור לתבוע מפעלים מזהמים בתביעות אזרחיות על פגיעה בטבע ובסביבה. חשיפה של המפעלים לתביעות אזרחיות, על המשמעות הכספית הקשורה בכך, "שתלמד את החברות המזהמות דרך הכיס, שפגיעה בטבע איננה משתלמת"; ותיקון חוק ההגבלים העסקיים – "אחרי שחשפנו בוועדת החקירה הפרלמנטרית את כשלי האשראי לטייקונים – התיקון הזה מעניק לממונה על ההגבלים כלים משמעותיים מול מונופולים, קרטלים ובעלי הון. התיקון יאפשר לממונה לטפל גם באוליגופולים בבנקאות שמנצלים לרעה את כוח השוק שלהם. החוק גם מעלה את תקרת העיצומים שניתן להטיל על חברות שיפרו את החוק, כדי למנוע מצב בו הפרת החוק תשתלם להן כלכלית".

עוד צפויה החקיקה של החוק להגבלת משך חקירות משטרתיות – "חוק שיזמתי ואני נאבק עליו שנים רבות כדי למנוע מצב בו אזרחים נותרים בני ערובה בידי המשטרה לאורך שנים ארוכות של חקירות. החוק מייצר מדרג שמוודא שככל שהעניין פשוט יותר משך החקירה קצר יותר ולהיפך". "נמשיך להיאבק, בכנסת ומחוצה לה, כדי לקדם כאן סדר יום אחר", הדגיש.