ח"כ דב חנין דורש דיון דחוף במליאת כנסת בעקבות סגירת נגב קרמיקה

עובדי נגב קרמיקה חסמו הבוקר (רביעי) את צומת להבים, צומת שוקת ולפני כן חסמו את צומת הנגב. הם חידשו את המחאה בעקבות החלטת בית הדין לעבודה, אמש, שאישר את סגירת המפעל. העובדים הבעירו צמיגים וקראו קריאות מחאה. במהלך הימים הקרובים הם צפויות להגיע לסניפי הקבוצה ברחבי הארץ כדי להפגין במקום. בשבועות האחרונים היו פרסומים רבים על פתרונות מסתמנים אבל אף אחד מהם לא הבשיל.

2017-11-22_200501

הפגנת עובדי נגב קרמיקה, הבוקר (צילום: ועד עיובדים)

כאמור, בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע דחה אתמול את בקשת ההסתדרות למנוע את סגירת המפעל ואת פיטורי העובדים, כ-140 במספר. בנוסף קבע בית הדין שהנהלת החברה רשאית לשלוח לעובדי המפעל מכתבי שימוע לקראת פיטורים, וכי העובדים יהיו זכאים למלוא שכרם עד למועד הפיטורים.

"אנו ערים לתוצאות החמורות שייגרמו בגין סגירת המפעל, ככל שאכן ייסגר", אמר נשיא בית הדין לעבודה בבארשבע, שמואל טננבוים, והוסיף: "מדובר בפיטורים של כ-140 עובדים על כל המשתמע מכך להם ולמשפחות. אין ספק כי הדבר יביא לפגיעה קשה ביישוב קטן כמו ירוחם, שממילא מתמודד עם אחוזי אבטלה גבוהים".

 יו"ר ועד העובדים במפעל נגב קרמיקה, יעקב צרפתי, אמר בעקבות ההחלטה כי בכוונתו להגיש ערעור לבית הדין הארצי לעבודה: "אנחנו מקווים שהשופטים יהפכו את ההחלטה הזו. כדי לתת לנו עוד צ'אנס להציל את המפעל. אי אפשר שבירוחם ייסגר עוד מפעל זה לסגור את היישוב. להוסיף עוד 4% אבטלה למקום עם 10%? אני לא יודע מה יהיה כבר לחפש פה".

יצוין שח"כ דב חנין (חד"ש הרשימה המשותפת) הגיש הבוקר הצעה דחופה לסדר היום כדי לדון על הפיטורים הצפויים במליאת הכנסת. "לא ייתכן לזרוק 140 עובדים לרחוב, דווקא באזור מוכה אבטלה, ושאיש לא ייתן את הדין. יש להמשיך במאמצים למנוע את סגירת המפעל", הדגיש.