ח"כ ג'בארין: תת-בדיקה מדאיגה וחמורה ביישובים הערבים שעלולה להוביל לאסון

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) התריע אמש (רביעי) שוב על מחדל הבדיקות ביישובים הערביים. "אני שב ומתריע על תתבדיקה מדאיגה וחמורה ביישובים הערבים, שעלולה להוביל לאסון בממדים חסרי תקדים", אמר ג'בארין לעיתון "אל אתיחאד". "חסרות לחברה הערבית עשרות אלפי בדיקות, באופן מיידי, כדי שנקבל תמונה טובה יותר ביחס לאוכלוסייה הכללית. האזרחים הערבים מהווים 20% מהאוכלוסייה, אבל פחות מ-10% מסך הנבדקים", הדגיש.

משרד הבריאות הזהיר אתמול כי ישנה רמת תחלואה גבוהה מאוד של נגיף הקורונה בישוב דיר אל אסד ובכמה ישובים ערבים נוספים במחוז הצפון. עלפי הנתונים, ישנם עתה 31 חולי קורונה מאומתים עלפי החלוקה הבאה: 23 ביישוב דיר אל אסד; ארבעה בנחף; שלושה בבענה ואחד במג'ד אל כרום. גם ביישובים ערביים נוספים אום אלפחם, ג'סר אזרקא ודבורייה זוהתה בשבוע האחרון עלייה מדאיגה בכמות הנדבקים בנגיף.

משרד הבריאות ביקש מהתושבים של הישובים להישאר בסגר בבתיהם. עלפי החקירה האפידמיולוגית שנוהלה עלידי מחוז צפון של משרד הבריאות, יש מאות מגעים פוטנציאליים. בעקבות העלייה המדאיגה במספר החולים המאומתים בדיר אל אסד, יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש) הגיע לשטח כדי להתעדכן עם ראשי הרשויות. עודה כרז לתושבים לנהוג באחריות ולהישאר בבתים. הציבור שלנו בדיר אלאסד ובענה. "המצב חמור ומסוכן מאוד. חשוב להקפיד על ההנחיות והישארות בבית בבידוד, או במקומות ייעודיים לאנשים שנדבקו. רק שמירה קפדנית על ריחוק חברתי יסייעו לשני היישובים לעבור את המשבר בשלום", כרז עודה לתושבים.

החשש מהתפרצות מגיע אחרי שביישובים הערביים התריעו מהיעדר הנגישות לבדיקות במשולש, בגליל ובנגב. בשבוע שעבר פנה מרכז עדאלה למשרד הבריאות בדבר היעדר מתחמי בדיקה בגליל העליון שישרתו את תושבי מעיליא, ג'יש ופסוטה. בעקבות פנייה זו, השיב משרד הבריאות כי הוא יפעל מתחמי היבדק וסע באזורים אלה וכי המשרד נמצא בתהליך של העברת האחריות לבדיקות אלה לקופות החולים.

עו"ד סאוסן זהר ממרכז עדאלה מסרה: "נראה שישנו כשל עמוק בכל הנוגע להתמודדות עם התפשטות מגיפת הקורונה ככל שזה נוגע לחברה הערבית. המדינה מגיבה לאט ובאיחור ואינה מנגישה בדיקות קורונה לאוכלוסיות נרחבות, ואנו חוששים שמא התוצאות למחדל הזה תהיינה קשות מאוד".

סרטון: ח"כ איימן עודה מבקש מתושבי דיר אלאסד להישאר בבתיהם

https://www.facebook.com/AymanOdeh1975/videos/691317641686521/