ח"כ ג'בארין: שנה עברה מאז מותו של צעיר בכפר קאסם – מה קרה עם החקירה?

"מה מסתירה הפרקליטות בתיק החקירה נגד השומר שירה למוות במוחמד טהה?". כך שאל אתמול (שני), ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש – הרשימה המשותפת). מוחמד טהה, בן 21 נהרג בליל ה-6 ביוני 2017 בכפר קאסם. טהה נורה בידי שומר חמוש שעמד בפתח נקודת המשטרה בעת שעשרות רבות של תושבים הפגינו מול התחנה. על פי המשטרה השומר הוא מאבטח אזרחי ש"חש בסכנת חיים".

טהה נפצע אנושות מהירי, הובהל לבית החולים בילינסון בפתח-תקווה, ושם נקבע מותו. ההפגנה מול המשטרה נערכה על רקע זעם שהצטבר בקרב תושבי העיר, בעקבות שישה מקרי רצח בלתי מפוענחים בחודשיים שקדמו למחאה.

2018-06-12_200955

אביו של מוחמד טהה בשיחה עם ח"כ ג'בארין (צילום: אל אתיחאד)

 

"לפני כחצי שנה הודיע לי השר לביטחון פנים כי הפרקליטות תכריע 'בשבועות הקרובים' בתיק החקירה בנסיבות מותו של מוחמד טהה. אולם, למרות הזמן הרב שחלף עד היום לא פורסמה ההחלטה. סחבת זו מעלה חשש כי המשטרה והפרקליטות מנסות להסתיר את אשר התרחש, כאשר המשפחה חוששת בצדק שהתיק בפועל נסגר מבלי להודיע זאת" מסר ח"כ ג'בארין והדגיש: "אמשיך לעקוב אחרי הנושא, הן במישור הפרלמנטי והן במישור המשפטי".

יו"ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה (חד"ש), שהגיע למקום כמה שעות לאחר מותו של טהה, אמר אז: "המשטרה מוסיפה עוד חטא על פשע, היא לא רק מפקירה את ביטחוננו, את רחובות הישובים שלנו, ולא מפענחת מקרי רצח אלא היא בעצמה תוקפת ופוגעת באזרחים.
המשטרה ממשיכה להתייחס לאוכלוסייה הערבית כאויבים שיש להגן מפניהם ולא כאזרחים שיש להגן עליהם".