ח"כ ג'בארין עתר לבג"ץ נגד ההחלטה למנוע ממנו לנסוע להרצאות בארה"ב

חבר הכנסת יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) עתר היום (ראשוןלבג"ץ נגד החלטת ועדת האתיקה של הכנסת למנוע ממנו לנסוע לסבב הרצאות בארה"ב בהזמנה ובמימון של ארגון "קול יהודי לשלום". הארגון היהודיאמריקאי מופיע ב"רשימה שחורה" שגיבש המשרד לעניינים אסטרטגיים במסגרת חוק החרם.

2018-04-22_201021

מודעה של "קול יהודי לשלום": תודה לך נטלי פורטמן!

העתירה תעמיד למבחן את החלטת ועדת הכנסת בינואר האחרון לשנות את תקנון האתיקה כך שניתן יהיה לאסור נסיעות חברי כנסת במימון הארגונים המופיעים ברשימה שגיבש המשרד.

ג'בארין הוא חבר הכנסת הראשון שפנה לוועדה לאחר שינוי התקנון ולפני כחודש נענה בסירוב. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הודיע אז לוועדת האתיקה כי קול יהודי לשלום "נחשב כיום לאחד מארגוני החרמות המובילים בארה"ב ככלי לא אלים אשר יכריח את מדינת ישראל לשנות את מדיניותה ולשחרר את 'השטחים הכבושים'".

בעתירה, שתוגש על ידי עו"ד חסן ג'בארין ועו"ד מאיסאנה מוראני ממרכז עדאלה, נטען כי הסעיף החדש פוגע בחופש הביטוי הפוליטי ובחופש התנועה של חברי כנסתבנוסף נכתב כי החלטת ועדת האתיקה מבקשת לסכל את השתתפותו של ג'בארין באירועים שקשורים באופן מובהק לפעילותו כחבר כנסת.

"הגבלה זו אינה נובעת מכך שיש בביטוי שלו או במעשיו משום עבירה אתית או פלילית או בשל קיומו של איסור כלשהו על חבר הכנסת להיות במגע עם הגוף המממן", נכתב בעתירה. "היא נובעת אך ורק מכך שהגוף המממן את הנסיעה בעל עמדה פוליטית מסוימת כלפי מדיניות ממשלת ישראל והוא נמנה עם קוראי החרם על מדינת ישראל כדי לסיים את הכיבוש בשטחי 1967".