ח"כ ג'בארין על פינוי חאן אל אחמר: פשע נגד האנושות; הוכרז שטח צבאי סגור

כוחות הכיבוש סגרו את כל הכניסות לכפר הערביבדואי חאן אלאחמר שליד ההתנחלות מעלה אדומים והכריזו על האזור כ"שטח צבאי סגור", ומונעים מאזרחים ועיתונאים להגיע. כך מסרו הבוקר (שבת) כלי התקשורת הפלסטינים.

2018-09-29_162810

קצין משמר הגבול מציג לעיתונאים את הצו המכריז על חאן אלאחמר כ"שטח צבאי סגור" (צילום: הטלוויזיה הפלסטינית)

הבוקר אמור היה להתקיים בכפר ביקור הזדהות ותמיכה של פעילי שלום ישראלים. מחר (ראשון) תתקיים הפגנה נגד הריסת הכפר בגן הסוס בירושלים בשעה 13:00. לינת לילה בכפר של פעילים פלסטינים וישראלים מתקיימת באופן רציף בכל ימות השבוע. נמסר כי "חרף הקשיים, החל  מיום שני הקרוב 1 באוקטובר, ולקראת סכנת הריסה חשוב להגיע לכפר במספרים גדולים ככל האפשר".

חבר הכנסת יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) הגיב לסגירת השטח ולצווי הפינוי שחולקו לתושבי חאן אלאחמר והדגיש שמדובר בעבירה על הדין הבינלאומי. "ממשלת הימין ההתנחלותי מיישמת בכוח ובאכזריות את תכנית הסיפוח, ומנסה למנוע בכל מחיר הקמה של מדינה פלסטינית עצמאית", אמר חבר הכנסת ג'בארין והוסיף, "ממשלת ביביבנטליברמן יורקת בפרצופם של שוחרי השלום וגם של הקהילה הבינלאומית. הרס הכפר וטרנספר בכפייה של התושבים הם בגדר פשע נגד האנושות, וסופם של מבצעיהם לעמוד על דוכן הנאשמים בבית הדין בהאג".