ח"כ ג'בארין מכין הצעת חוק בסתירה ל'חוק הלאום': ישראל דמוקרטית

חבר הכנסת יוּסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) מגבש נוסח חדש של הצעת חוק יסוד שאמורה להיות התשובה לחוק הלאום הימנית. ההצעה גובשה עם שורה של משפטנים לפיה ישראל תהפוך למדינה דמוקרטית, רב־תרבותית ושוויונית. הנוסח המלא של הצעת החוק תכלול הגדרה של גבולות המדינה על פי קווי 67' והגדרה של מדינת כל אזרחיה כשהסמלים, ההמנון והדגל יבטאו זיקה שווה לאזרחים היהודים והערבים.

2018-02-01_202403

ח"כ יוסף ג'בארין (צילום: אל אתיחאד)

כצפוי, בימין תקפו את הצעת החוק של ח"כ ג'בארין טרם הוגשה לכנסת. יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר (הליכוד), שיזם את חוק הלאום, אמר: "אם יש למישהו ספק לגבי נחיצותו של חוק הלאום שאני מקדם, היוזמה הפלסטינית אמורה להסיר ספק זה". יו"ר ועדת החוקה ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) כינה את הצעת החוק "הזויה", ואילו עמיתו לסיעה ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר: "לא לכל קשקוש צריך להגיב". ח"כ נורית קורן (הליכוד) הגדירה אותה כ"הצעת חוק הלאום הפלסטיני". לדבריה "חברי הרשימה הפלסטינית המשותפת התרגלו לזכויות מפליגות ללא כל מחויבות ותרומה כלשהי למדינה".

בתגובה לביקורת על ההצעה, אמר ח"כ ג'בארין: "מצער שח"כים מהימין פתחו שוב במסע הסתה נגדי ונגד חבריי. האם השיח הידרדר במדינה עד כדי כך שלא ניתן להציע רעיון דמוקרטי בסיסי?".