ח"כ ג'בארין: ליברמן התחיל את קמפיין הבחירות המבוסס על הפצת שנאה ושלילת זכויות

שר הביטחון אביגדור ליברמן הציע לשלול את אזרחותם של תושבי העיר אום אלפאחם בריאיון שפורסם הבוקר (שני) בעיתון אלקודס הפלסטיני. בריאיון חזר ליברמן על עמדתו בנוגע לחילופי שטחים והטרנספר. "הראייה שלי שונה מאחרים. העיקרון הנכון בעיניי הוא חילופי שטחים ואוכלוסיות ולא שטחים תמורת שלום. אני לא יודע למה אנחנו צריכים עיר כמו אום אל פחם. הם מגדירים את עצמם כפלסטינים ולא מכירים במדינה היהודית". ליברמן ציין כי בדבריו הוא מתייחס בין היתר לשייח' ראאד סלאח "הם חושבים שהם פלסטינים אז בבקשה שיהיו בפלסטין. למה אני צריך לשלם הבטחת הכנסה ואבטלה?".

2016-10-24_180321

הריאיון שפורסם הבוקר בעיתון הפלסטיני "אל קודס"

לשאלה לאילו חילופי שטחים הוא מתכוון ובאיזה היקף הם יהיו, ענה ליברמן כי הוא לא יודע בשלב זה, אך מבחינתו ההתנחלויות מעלה אדומים, גבעת זאב, גוש עציון ואריאל "יהיו חלק ממדינת ישראל". חבר הכנסת יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת), תושב אום אל פחם, אמר בתגובה לדברים כי "ליברמן ממשיך את מסע ההסתה והדהלגיטימציה נגד תושבי אום אלפחם, ונגד כלל האוכלוסייה הערבית. אני לא מבין למה אנחנו צריכים להיות מאוימים כל הזמן שאזרחותנו תישלל, כאילו מדובר במעשה חסד של ליברמן, ולא בזכות יסוד במולדתנו. כולם מבינים שהמניע של ליברמן הוא גזעני ומטרתו לפגוע ולהחליש את הציבור הערבי בישראל". ג'ובראן הוסיף כי "נראה שליברמן התחיל כבר את קמפיין הבחירות הבא שלו, קמפיין שמבוסס על הפצת שנאה, הדרה, ושלילת זכויות מיעוטים כפי שעשה בבחירות האחרונות".

בתגובה לראיון האשים משרד החוץ הפלסטיני את ליברמן בהפצת שקרים. מהמשרד נמסר כי ליברמן מצהיר שהוא בעד פתרון שתי המדינות מצד אחד, אך מצד שני מתגאה בהיותו מתנחל ומעניק לגיטימציה להמשך הבנייה בהתנחלויות וייהוד הגדה המערבית ומזרח ירושלים. "ליברמן מנסה לתת עוד הסבר למדיניות המקל והגזר שהוא מוביל על ידי מסכת שקרים שלא תעבור בקרב העם הפלסטיני", נכתב בתגובה. לפי משרד החוץ הפלסטיני, ליברמן גם ממשיך במדיניות עידוד פילוג העם הפלסטיני והנהגתו. בתגובה נטען כי ליברמן חושב שבאמצעות מתקפה אישית נגד הנשיא מחמוד עבאס (אבו מאזן) הוא יכול למצוא פרטנר פלסטיני אחר שיאמץ את עמדותיו.