ח"כ ג'בארין לארגנטינה: לשקול מחדש את המשחק בטדי; שחקני הנבחרת מבקשים לבטל את בואם לישראל

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) פנה בסוף השבוע במכתב לשגריר ארגנטינה בישראל בבקשה שארצו תשקול מחדש את הופעת נבחרתה בירושלים.
במכתבו כותב ח"כ ג'בארין כי "קיומו של המשחק בצל הרג הפלסטינים בעזה והעברת שגרירות ארה״ב לירושלים, שולח מסר מסוכן לממשלת ישראל לפיו העולם מתעלם מההפרות הגסות של זכויות האדם שהיא מבצעת".

2018-06-03_185217

ליאו מסי ובני הזוג נתניהו (צילום: לע"מ)


"
ליאו מסי אינו יכול להפנות עורף לקורבנות הפלסטיניים", כתב ח"כ ג'בארין, יו"ר הועדה לקשרי חוץ של הרשימה המשותפת. במכתבו הוא מציין כי "פלסטינים רבים נורו ונהרגו בעזה על ידי ישראל בשבועות האחרונים. קיומו של המשחק בירושלים ישלח לישראל מסר כי ניתן להפרת זכויות האדם המתבצעת על ידה".

לדבריו קיום המשחק ייתן לגיטימציה להפרת זכויות האדם וכן להפקעת קרקעות פלסטיניות שנעשות לדבריו על ידי ישראל בירושלים. הוא הביע תקווה כי המוסדות הנוגעים בדבר בארגנטינה ישקלו מחדש את ההחלטה לקיים את המשחק.

משחק הידידות בין ישראל לארגנטינה אמור להתקיים בשבת הקרובה, 9 ביוני, באצטדיון טדי בירושלים. כל הכרטיסים למשחק נחטפו בתוך שעה קלה לאחר שהוצאו למכירה. בתוך כך פרצה שערורייה לגבי חלוקת הכרטיסים למשחק לאחר שהתברר כי המשרד לתרבות ולספורט קיבל 200 כרטיסים וכי אלפי כרטיסים יחולקו למקורבים ולבעלי תפקידים בהתאחדות. מבקר המדינה החליט לבדוק את פרשת הכרטיסים.

יצוין שהעיתונאי ומנהיג תנועת היהודיתשמאלית בארגנטינה, חורחה אלבאום, חשף בסוף השבוע שרבים משחקני נבחרת ארגנטינה ביקשו מהתאחדות הכדורגל המקומית לבטל את המשחק בטדי. ראשי ההתאחדות הארגנטינית מסרו להם כי המשחק נערך בעקבות הסכם בין מדיניות "שאין ביכולתנו לבטלו". אך בעקבות לחצם של השחקנים הוחלט לקצץ את שהיית הנבחרת בישראל מ-4 ימים ליומיים. עוד דורשים השחקנים לקיים את אירועי המשחק ללא השתתפות של פוליטיקאים ישראלים או נציגי ממשלת ישראל.

לכתבה המלאה של אלבאום "כדורגל וספינות מלחמה" (בספרדית):

https://www.elcohetealaluna.com/futbol-y-lanchas-de-guerra