ח"כ ג'בארין הותקף על ידי שוטרים בעת הריסת בית קלנסואה; הפגנה נגד ארדן בכפר קאסם

מאות מתושבי קלנסואה הפגינו אתמול נגד הריסתם המתוכננת של 17 בתים ביישוב. הם חסמו את הכביש הראשי וחמישה מהמפגינים נעצרו. כמו כןף ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש – הרשימה המשותפת) הותקף אתמול על ידי שוטרים במאהל מחאה בקלנסואה, שהוקם לאחר שעשרות צווי הריסת בתים חולקו במקום. יחד עמו הותקפו חברת מזכירות חד"ש, ד"ר יעלה רענן, ותושבים נוספים. ד"ר ג'בארין האשים אמש את המשטרה באלימות כלפי המפגינים: "הייתה אלימות מצד השוטרים בזמן שהמפגינים חסמו את הכביש ללא אלימות. אנו מדברים כאן על אנשים שעומדים לאבד את בתיהם ואם יהרסו אותם וגם יהרסו את חייהם".

2019-01-29_210513

שוטרים נגד מפגינים, אתמול, בקלנסואה (צילום: הוועדה העממית נגד הריסת בתים)

 

לדברי ח"כ ג'בארין "אלימות כלפי מפגינים, לרבות חברי הכנסת הערבים, איננה תופעה חדשה, אך האלימות המשטרתית בשנים האחרונות גוברת ושוברת שיאים. המקרה של יהודה ביאדגה, שנורה למוות בשבוע שעבר, הוא רק אחד מני רבים. המשטרה נוהגת באלימות קשה בראש ובראשונה נגד מיעוטים מופלים וקבוצות מוחלשות. האלימות המשטרתית היא כלי דיכוי בידי מערכת שהיא גזענית ולא-שוויונית בייסודה. ערבים, יוצאי אתיופיה, חרדים, יוצאי רוסיה, מזרחים – כולם סובלים מנחת זרועה של משטרת ישראל האלימה".

"באחריות לאלימות המשטרתית נושאים גם שרי הממשלה – ובראשם גלעד ארדן ואיילת שקד, שמנהיגה מדיניות של יד קלה כלפי אלימות משטרתית. במשמרת של שקד מונתה ראשת מח"ש שהבטיחה הפחתה בכתבי האישום שיוגשו נגד שוטרים. באקלים הפוליטי של חוק הלאום, הכרה ואישור של בנייה בחברה הערבית כנראה לא באים בחשבון. בתקופת בחירות, השלטון נוקט שוב ושוב בתוקפנות כלפי הציבור הערבי: קודם בצווי הריסה, ואחר כך במעצרים ובאלימות משטרתית כלפי מפגינים וחברי כנסת", הדגיש.

יצוין שהיום נערכה הפגנת מחאה בעת ביקורו של השר לביטחון ארדן בכפר קאסם. המחאה נערכה ביוזמת סניף המקומי של חד"ש שהפיץ הודעה לפיה "ארדן אינו אורח רצוי בכפר קאסם". חד"ש בכפר קאסם פרסמה חלק מדבריו הגזענים של ארדן נגד הציבור הערבי בשנים האחרונות והאשימה אותו באחריות לאוזלת יד המגלה המשטרה בכל קשור למיגור הפשע בחברה הערבית ולפיענוח מקרי הרצח הרבים בקרבה.