ח"כ ג'בארין דורש לשים קץ להשתוללות המתנחלים בעקבות פעולת 'תג מחיר' בג'יש

תושבי כפר ג'יש (גוש חלב) שבגליל העליון דיווחו כי אתמול (שישי) נוקבו צמיגים של כ-23 מכוניות וכתובות רוססו על קירות ביישוב ועל אחת המכוניות. לפי תושבי המקום, המתנחלים נכנסו לשכונה בקצה הצפוני מזרחי של היישוב והשחיתו מכוניות פרטיות ומסחריות שבבעלות תושבי השכונה. המשטרה פתחה בחקירה אולם בדומה למקרים אלה לא נעצרו חשודים. הכתובות שרוססו עסקו במצבם של מתנחלים שהורחקו מהשטחים הפלסטינים הכבושים על ידי הצבא.

כתובת שרוססה על רכב מסחרי בכפר ג'יש (צילום: אל אתיחאד)

ח"כ יוסף ג'בארין גינה את מעשה השנאה ואמר "עוד פעולת טרור של 'תג מחיר'. הפעם בגוש חלב. בעקבות האירוע, פניתי לשר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ודרשתי לשים קץ להשתוללות הטרוריסטית של 'תג מחיר'. הטרור כלפי האוכלוסייה הערבית בישראל ובשטחים הכבושים נמשך, בצל חוסר האונים שמגלות הרשויות. 'המעצמה הצבאית של המזרח התיכון' כורעת בפני 'תג מחיר'? אין ספק שטרור זה ניזון מאוירת הגזענות וההסתה שמובילה ממשלת נתניהו".

לדברי ראש המועצה אליאס אליאס פעולה דומה התרחשה בכפר לפני כחמש שנים גם אז רוססו כתובות נאצה ברחבי היישוב ונגרם נזק למכוניות. תושבי גוש חלב מזכירים כי תקריות דומות בבית הקברות של הכפר העקור בירעם בגליל, שרבים מחבריו מתגוררים היום בגוש חלב. בשני מקרים לפחות נכנסו אנשים לבית הקברות, שברו מצבות וצלבים וריססו כתובות. בכל התקריות הללו לא דווח על כך שהמשטרה עצרה חשודים בביצוע המעשים.