ח"כ ג'בארין דורש לפטר מיד שוטר יס"מ שהיכה פלסטינים במזרח ירושלים

שוטר יס"מ, תועד הבוקר (חמישי) מכה נהג משאית פלסטיני מבוגר בבעיטות ובנגיחות בוואדי ג'וז במזרח ירושלים. בתיעוד שפורסם ניתן לראות כי השניים מתווכחים ובשלב מסוים תוקף אותו השוטר כשהוא נוגח בראשו, ומתחיל לבעוט בו ולקלל אותו. השוטר הושעה והמחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) פתחה בחקירת האירוע לדברי ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת): "זו עוד עדות לברוטליות של השוטרים וליחס הגזעני והבריוני כלפי התושבים הערבים. פניתי לשר לביטחון פנים ואני קורא מיד לפיטוריו של השוטר. השוטרים בשטח מפנימים את המסרים המסיתים של הדרגים הפוליטיים, שלפיהם התושבים הערבים הם תושבים סוג ב' או ג' ונתינים חסרי זכויות".

2017-03-23_204318

 השוטר מכה את הנהג הפלסטיני (צילום מתוך סרטון האירוע)

במהלך התקיפה הגיעו כמה אנשים וניסו להרגיע את השוטר, אבל דבר לא עזר. "עופו כולכם", צעק לעברם השוטר תוך שהוא מקלל אותם ומאיים גם עליהם. בתיעוד ניתן לראות כי השוטר בעט באדם נוסף שהיה בזירה. בסוף האירוע, השוטר שוב בעט בנהג המשאית עד שהגיעו עוד שוטרים. אחמד טוויל, הצלם שתיעד את האירוע אמר כי התקיפה הייתה הבוקר בשש בחניון שליד משרד הפנים בוואדי ג'וז. לדבריו, השוטר טען כי נהג המשאית פגע ברכבו ורק אז החלו חילופי דברים בין השניים. הצלם הדגיש כי לפתע הבחין שהשוטר מכה את נהג המשאית. "ברחתי משם, זו לא מדינת חוק" אמר הצלם. נהג המשאית מאזן שווייקי אמר לרשת ב' כי השוטר הכה אותו ולא איפשר לו לדבר. לדבריו, חשש שהשוטר ישלוף את אקדחו ויירה בו. הוא הדגיש כי ברגע שציין באזני השוטר כי בכוונתו להגיש נגדו תלונה במשטרה שב והכה אותו השוטר בצלעות.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), הצטרף לדרישתו של חברו לסיעה ג'בארין והוסיף "הבעיה במשטרה זה לא שוטר אלים כזה או אחר. הריקבון של האלימות הגזענית מגיע עמוק מבפנים, ועם מפכ״ל ושר כאלה הנגע הגזעני רק מתפשט".

לצפייה בסרטון: https://www.youtube.com/watch?v=U3h2AskKlig