ח"כ ג'בארין דורש להשעות את כל המעורבים במותו של מוסטפא יונס בבי"ח שיבא

משפחתו של מוסטפא יונס הגישה לבית המשפט בקשה למינוי שופט חוקר בעקבות מקרה ההוצאה להורג בפתח בית החולים שיבא בתל השומר. כך מסר הבוקר (שישי) ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש – הרשימה המשותפת). "במקביל, פניתי לשרי הביטחון פנים והבריאות כדי לדרוש חקירה מיידית ומקיפה של המקרה. פניתי גם למנהל ביה"ח בדרישה להשעות את כל המעורבים. דם האזרחים הערבים אינו הפקר", הוסיף.

יצוין שעשרות תושבי ערערה הפגינו ביום שני האחרון בסמוך לבית החולים שיבא בתל השומר בעקבות האירוע בו נורה למוות בשבוע שעבר הצעיר מוסטפא יונס. הצעיר מכפר עארה שהגיע לטיפול נורה ונהרג, לאחר שלטענת המאבטחים הוא תקף אחד מהם בסכין שנשא עמו. הירי ביונס נעשה לאחר שהוא כבר היה מנוטרל וחסר ישע.

מוחמד ברכה נושא דברים במחאה בהפגנה שנערכה ביום שני מול בית החולים שיבא, לידו: הוריו של מוסטפא יונס (צילום: זו הדרך)

ההפגנה נערכה ביוזמת ועדת המעקב העליונה של האזרחים הערבים והרשימה המשותפת ובין משתתפיה חברי הכנסת מהמשותפת וכן יו"ר ועדת המעקב, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה (חד"ש). המפגינים פתחו בקריאות: "רוצח רוצח", והציגו שלטים עליהם תמונות של כפות ידיים עם דם עליהן, צילומים של הצעיר שנורה וכרזות בהן נכתב בעברית ובערבית "דמנו אינו הפקר".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) השתתף במחאה ושאל "אם ערבים היו יורים כך ביהודי שרוע על הרצפה, היו קוראים לזה פיגוע. מדוע במקרה הזה מאשימים את הקורבן?". לדבריו "התנהגותו של מוסטפא יונס לא יכולה להצדיק הוצאה להורג בעשר יריות כאשר הוא מנוטרל על הרצפה. זוהי תוצאה של התרת דם והסתה גזענית ממסדרונות הממשלה".

בשבת שעברה ביקרו באוהל אבלים שהקימה המשפחה בכפר עארה משלחת גדולה של פעילי חד"ש. בין הבאים: יו"ר ועדת המעקב, חברי הכנסת איימן עודה, עאידה תומאסלימאן, כסיף, ג'בארין וג'אבר עסאקלה; מזכ"ל מק"י, עאדל עאמר; מזכיר חד"ש, מנסור דהאמשה וח"כ לשעבר עפו אגברייה. יצוין שמאות הפגינו ביום שישי שעבר בכניסה לערערה שבוואדי עארה, במחאה על הירי שאירע בבית החולים שיבא. המפגינים חסמו את כביש 65 לתנועה לזמן קצר, והתלוננו על שימוש באלימות וכוח לפיזור הפגנות, וכן במי "בואש". המשטרה עצרה עשרה מפגינים.