ח"כ ג'בארין דורש לבטל את חובת השירות הצבאי לצעירים הערבים-דרוזים

ח״כ יוסף ג'בארין (חד"ש) ביקר אתמול (חמישי) בכלא 6 את כמאל זידאן שמרצה עונש מאסר בשל סירובו להתגייס לצבא כיבוש. זידאן אמר לג'בארין במהלך הביקור: "כל יום נוסף במעצר מחזק אותי יותר ואני איתן בהחלטתי ובמאבקי נגד הגיוס הצבאי שנכפה על הצעירים הערבים הדרוזים. אני שייך לעם הערבי הפלסטיני, ואני מסרב לשרת את כיבוש עמי". כך פורסם הבוקר בעיתון "אל אתיחאד" היוצא לאור בחיפה.

2019-05-24_191958

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש) וסרבן הגיוס הערבידרוזי כמאל זידאן, אתמול, בכלא 6 (צילום: אל אתיחאד)

ג'בארין מסר ש"זכותו של כמאל לא לשרת בצבא ולהיות חופשי איננה רק זכות אינדיווידואלית. היא גם זכות קולקטיבית של האזרחים הערבים הדרוזים: זכותם שלא יכפו עליהם שירות צבאי. יש לבטל את חוק שירות החובה שכופה עליהם להיות חלק ממערכת הכיבוש הצבאית שמדכאת את בני ובנות עמם הערביהפלסטיני". לדבריו "החזקתו של זידאן בבידוד היא בלתי חוקית בעליל. הדגשתי בפניו שהציבור שלנו עומד לצדו, ושכולנו גאים בו ובמאבקו הצודק, שעליו הוא שילם ועדנו משלם מחיר כבד".

בשבוע שעבר התייצב סרבן הגיוס הערבידרוזי זידאן בלשכת הגיוס בתל השומר, והצהיר בפעם השלישית על סירובו לשרת בצבא כובש ונשפט ל-20 ימי מעצר. זידאן מוחזק בבידוד, כמו גם הסרבן הנוסף רומן לוין, בשל סירובם ללבוש מדי צבא בכלא. לוין, פעיל בברית הנוער הקומוניסטי הישראלי (בנק"י), נשפט ביום שני האחרון ל-30 ימי מעצר נוספים. הוא נשפט למעצר לראשונה במחצית חודש מארס האחרון.