ח"כ ג'בארין בתגובה להפגנה הגזענית בעפולה: צריך לבלום את הגזענות הגואה

עשרות בני אדם הפגינו אמש (רביעי) מול בית שנמכר למשפחה ערבית בעפולה. המפגינים קוראים נגד השתלבות תושבים הערבים בשכונתם וקראו סיסמאות גזעניות. את המפגינים הוביל ראש העיר לשעבר, אבי אלקבץ, וחברי מועצה נוספים. יצוין שאלקבץ הוא מועמד לראשות העיר בבחירות המוניציפליות הקרובות.

2018-06-14_202022

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) הגיב אמש להפגנה בעפולה נגד מכירת בית למשפחה ערבית. "כשהממשלה מקדמת הפרדה בדיור על בסיס אתני בחוק הלאום, ומכשירה הקמת שכונות ויישובים ליהודים בלבד, המסר הגזעני הזה מחלחל אל הציבור שגם יוצא להפגין", אמר. "התמונות והסיסמאות בעפולה מזכירות תקופות אפלות בהיסטוריה, והן צריכות לזעזע את כולנו. גזענות ועליונות אתנולאומית הפכו בצל שלטון הימין לשיח לגיטימי, שנתניהו ושריו מקדמים בחוק ובפועל. ההפגנה בעפולה צריכה לטלטל את המערכת הפוליטית כולה, ולהדיר שינה מעיניהם של כל מי שערכי השוויון וכבוד אדם יקרים ללבם. צריך לבלום את הגזענות הגואה והמחרידה, לפני שיהיה מאוחר מדי".

מטעם המטה למאבק בגזענות נמסר בתגובה: "הניסיונות של גורמים להסית את הציבור כנגד האפשרות לחיים משותפים ולחזק את האופציה שאין אחרת ממנה לחיות ביחד במיוחד כשמדובר באזרחים ערבים שמבקשים לגור בישובים עם רוב יהודי צריכים להיפסק וזה לא יפסק ללא תגובות ברורות של אנשי ציבור ומנהיגים פוליטיים אמיצים. להזכיר שחוק 'ועדות קבלהיאפשר למנוע מאנשים ששייכים לקהלים שונים את האופציה לבחור איפה לגור ולא רק מערבים כמו שבדיוק מנסים אותם קולות בודדים בעפולה לעשות, זה הזמן שקולו של הרוב השפוי בעפולה יישמע, הן של פוליטיקאים והן של הציבור הרחב".