ח"כ ג'בארין בעקבות שחרורו של אזריה: דמו של פלסטיני הינו הפקר

הסמל אלאור אזריה השתחרר אתמול (שלישי) מבית הכלא הצבאי בתום תשעה חודשי מאסר בעקבות רצח של פלסטיני פצוע בחברון. ועדת השחרורים הצבאית קיצרה בשליש את עונשו של החייל. אזריה היה אמור להשתחרר ב-10 במאי, אך שחרורו הוקדם ביומיים כיוון שביקש להגיע לחתונת אחיו. הוא התקבל בביתו על ידי בני משפחתו ותומכים, שנשאו אותו על כתפיהם ושרו "עם ישראל חי".

2018-05-09_211829

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס אתמול לשחרור אזריה ואמר כי הוא "שמח שהסתיים הדבר". השרה מירי רגב אמרה בשיחת טלפון עם אביו של אזריה, צ'רלי אזריה: "אני שמחה בשבילכם ומתרגשת בשבילכם, ומאחלת לאלאור להתחיל חיים שקטים, אחרי הסאגה שהוא עבר. אחרי השלב שהוא יגיע ויתארגן נתחיל לטפל בעניין של הרישום הפלילי, שנצטרך למחוק בעזרת השם".

השחרור המוקדם של החייל התקבל בזעם בקרב ראשי חד"ש. ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) התייחסה לשחרורו של אזריה ואמרה: "ממשלה שמחבקת רוצחים מתועבים ומהללת לשחרורם היא ממשלה שמכשירה את השטח ונותנת אור ירוק לרצח הבא. צהלות השמחה של ממשלת הימין בשחרורו של אלאור אזריה רק מעידה שאלאור הוא חייל, כן חייל של אידיאולוגיה אלימה והרצח שביצע במו ידיו, למעשה הוא רצח שביצעו כל אלה שממשיכים להסית על ימין ועל שמאל, נגד העם הפלסטיני ונגד הציבור הערבי. רק לפני שבוע נסגר התיק נגד השוטרים שרצחו את יעקוב אבו אלקיעאן מאום אלחיראן. אלה לא עשבים שוטים, זוהי מדיניות שידה קלה על ההדק כשמדובר בערבים. עונשו המזלזל של אזריה והחיבוק לו הוא זכה, הוא אות קין על מצחם של כל המתפארים במוסריות שקרית וכוזבת".

ח״כ יוסף ג׳בארין (חד"ש הרשימה המשותפת) תקף אף הוא בחריפות את "התגובות הסלחניות והאוהדות מצד ראש הממשלה ושריו לשחרורו של אזריה", ואמר: "היחס הסלחני והאוהד שהיינו עדים לו בפרשת אזריה והגיע לשיאו היום עם שחרורו הופך את אזריה מרוצח לגיבור, ומכשיר למעשה את הרצח הבא". ח"כ ג׳בארין הוסיף: "ביתהדיון הצביע בהחלטת ההרשעה על החומרה שהשופטים מייחסים להתנהגותו של אזריה, אשר לא הביע חרטה עד היום. מקומם לראות את אזריה חופשי לאחר תשעה חודשי מאסר בלבד. שחרורו מעביר מסר קשה שדמו של הפלסטיני הינו הפקר".