ח"כ ברכה אמר לימין 'תחנקו עם חוק הלאום' והוצא מהמליאה

במהלך הדיון בהצעות איהאמון במליאת הכנסת, הוריד מהדוכן יו"ר הישיבה ח"כ משה פייגלין (ליכוד) את ח"כ מוחמד ברכה (חד"ש) לאחר שזה אמר לו ש"תיחנק עם חוק הלאום". לאחר מכן הורד ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) בכוח מדוכן הנואמים עלידי שלושה סדרנים, לאחר שיו"ר הישיבה הימני קיצוני הורה זאת מכיוון שהראשון כינה אותו פשיסט. הדברים עוררו מחאה קולנית בקרב חברי האופוזיציה וגררו מהומה במליאה.

2014-11-25_203147

ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) הוצא בכוח מדוכן הנואמים עלידי שלושה סדרני הכנסת (צילום מסך)

על כך הגיב ח"כ אילן גלאון (מרצ): "פשיזם זה מחמאה בשבילכם". ראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג (העבודה) הוסיף: "ציפור הנפש של המליאה הזו זו חרות הביטוי והמחשבה והדמוקרטיה. מה שקרה כאן זה מעשה בלתי נתפש בעליל. לקחת את ח"כ ברכה, מנהיג מפלגה, והוצאת אותו במליאה כמו איזה רהיט מבלי להזהיר אותו קודם. אתה משפיל חבר כנסת שהוא בדיוק כמוך. מותר להגיד פה דברים קשים ולא נעימים. צריך לדעת לקבל את זה. זה בלתי כביל ואנחנו נדרוש דיון אצל יו"ר הכנסת וועדת האתיקה כדי למצות את הבירור עד תום". לדברי יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, "שרה בקואליציה באחת המפלגות הגזעניות בכנסת הזו אמרה לנו בשבוע שעבר אתם בוגדים, אתם לא נאמנים למדינה. מישהו הוריד אותה? זה קלונה של הכנסת שהיא לא משאירה שוליים רחבים לחופש הביטוי. פייגלין באופן קבוע מעיף חברי כנסת ערבים מהמליאה. רציתי להגיד פני הדור כפני הכלב אבל החלטתי לא להעליב את הכלבים".

ח"כ דב חנין (חד"ש) סיכם והדגיש "למי שעדיין לא הבין, הגיע הזמן להתעורר. אנחנו מסיימים את הירידה במדרון ומתחילים לצנוח בתהום. המתקפה על המרחב הדמוקרטי היום היא לא רק ברחוב ובפייסבוק, היא הגיע לכאן לדוכן הנואמים בבית הזה. השתקה של ח"כ על הדוכן הזה היא חמורה במיוחד. ח"כ זחאלקה נבחר כדי להביע את עמדותיו עלפי שיקול דעתו ומצפונו והורדה של ח"כ באמצע הדיון היא מהלך חמור מסוכן שצריך להתקומם נגדו. כמו שנהגו האנטישמים באירופה גם פה המותקפים הראשונים הם בני מיעוטים".