ח"כ איימן עודה לשר אוחנה: רצחתם את איאד אלחלאק – אתה חייב להתפטר

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), תקף אמש (שני) בחריפות את השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה בעקבות הרצח של איאד אלחלאק, גבר פלסטיני בן 32 בעל מוגבלות, שנורה למוות בירושלים בשבת בידי שוטרי מג"ב. "אתה פחדן ואתה שקרן. במקום שפוי היית צריך להתפטר אבל יש לך עור של פיל" תקף עודה את השר אוחנה. "רצחתם אותו, פושעים. אתה פושע, הייתי שואל איך אתה הולך לישון אבל אתה לא בן אדם".

ח"כ יוסף ג'בארין, אתמול, יחד עם אביו של איאד אלחלאק בסוכת האבלים בבית המשפחה בוואדי ג'וז (צילום: זו הדרך)

עוד שאל עודה: "מדוע המשטרה מסתירה את הסרטן של הרצח? אבל אנחנו נגיע לאמת. איאד היקר, מה פשעת פטר לעובדה שאתה שייך לעם הנאבק והנאנק תחת כיבוש. ליבי עם משפחתך". גם ח"כ עופר כסיף (חד"ש הרשימה המשותפת) התייחס אמש מעל בימת הכנסת למותו של הצעיר ואמר "מי שרצח את איאד אלחלאק זה לא רק הקלגסים שירו בו, זה גם ראש הממשלה ושריו שעודדו והריעו מהצד. וכל זה ימשך כל עוד הכיבוש ימשך. הכיבוש רצחני מטבעו". ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) אמרה לחברי הכנסת שבמליאה: "ביקרתי היום עם חבריי חברי הכנסת של חד"ש אצל משפחתו של איאד אלחלאק, שמעתי את אביו ואמו, ואת הנשים בסוכת האבלים שסיפרו כי הן חוששות לגורל בניהם שהולכים ברחובות. זהו העתיד שהכיבוש מעצב. זה מה שהממשלה החדשה רוצה להעמיק".

כאמור, חברי הכנסת של חד"ש ביקרו אתמול בסוכם האבלים שהקימה משפחת אלחלאק בוואדי ג'וז שתחת כיבוש. בתום הביקור אמר ח"כ יוסף ג'בארין "אין כאב גדול יותר מהורה שקובר את בנו. הכאב והאובדן גדולים. אנחנו עומדים לצדה של המשפחה ולצדם של כל קורבנות הכיבוש, הגזענות והדיכוי הממסדי". ח"כ ג'אבר עסאקלה הוסיף "הגענו לנחם את משפחת אלחלאק בעקבות רציחתו בדם קר של איאד, צעיר בעל צרכים מיוחדים, על ידי כוחות המשטרה. כואב הלב על המשפחה והחברים שאיבדו את היקר להם מכל ללא שום סיבה מוצדקת".

סרטון דברי ח"כ עודה בכנסת, אמש:

https://www.facebook.com/AymanOdeh1975/videos/245996313390861/

סרטון דברי ח"כ כסיף במליאה:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/688947781921437/UzpfSTM4MzQ0MzIyNTgwNzIxODo3MTcyMzY1NTI0Mjc4ODI/

סרטון דברי עח"כ תומאסלימאן, אמש:

https://www.facebook.com/aidatuma/videos/715425749259560/