ח"כ איימן עודה: 'לכחול לבן היה נוח לא לקבל את ההמלצה המלאה שלנו'

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש), אמר היום (חמישי* כי "‏ההמלצה לנשיא הייתה מתוך הבנה שלא יתנו לנו את ההשפעה שמגיעה לנו אנחנו צריכים לקחת אותה בעצמנו. לכחול לבן היה נוח לא לקבל את ההמלצה המלאה שלנו, אבל אנחנו משרתים את הציבור שלנו ולא את כחול לבן. לא היה הסכם בין כחול לבן לבל"ד. נמשיך להעצים את הציבור שלנו, גם כי בלעדינו אי אפשר". ח"כ איימן עודה, פרסם הלילה סרטון בעמוד הפייסבוק שלו בו הוא הצהיר שמפלגת כחול לבן ביקשה להסיר את תמיכת בל"ד כדי שנתניהו יקבל ראשון את מלאכת ההרכבה.

ח"כ עופר שלח (כחוללבן) הגיב על הדברים בראיון לאפי טריגר בגלי צה"ל: "דיברתי עם עודה וטיבי אמרתי להם שהעניינים האזרחיים הם חשובים גם לאזרחים היהודים וכחול לבן תקדם אותם. עודה קיבל החלטה מנהיגותית בכך שהרשימה תמליץ על גנץ זו החלטה ראויה אך לא הובלתי אותה. אני לא קובע איך בל"ד תצביע".

אמש הכריז נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הכריז כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל את המנדט לניסיון להקים גם את הממשלה הבאה. ההודעה יצאה לאחר פגישה נוספת שערך הנשיא עם גנץ ונתניהו במעונו שבירושלים. עוד במהלך הפגישה יצאו דיווחים לפיהם המו"מ לממשלת אחדות הגיע למבוי סתום.

עוד על המגיעים להקמת ממשלת אחדות לאומית, בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמודים 1, 3 ו-4):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2019/09/G38_2019.pdf