ח"כ איימן עודה: בעוד כמה חודשים נתניהו ימצא דרך לזרוק את גנץ מהממשלה

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) תקף אמש (ראשון) את התנהלותו של יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ ואמר כי הופתע מהחלטתו לחבור לממשלתו הימנית של בנימין נתניהו. "מדובר בחולשה אישית של גנץ. גם הוא עצמו מבין היום את חולשתו. בעוד כמה חודשים נתניהו ימצא דרך לזרוק אותו". כך אמר ח"כ עודה בשיחה עם העיתונאית נעה לנדאו במסגרת ועידת הדמוקרטיה הווירטואלית של עיתון "הארץ" והמכון הישראלי לדמוקרטיה, על רקע הקמתה המסתמנת של ממשלת חירום לאומית והמאבק בהתפשטות הקורונה. הוועידה הועברה בשידור חי באתר "הארץ", ביוטיוב ובפייסבוק.

לדברי יו"ר הרשימה המשותפת, "מי שהרוויח מהבחירות האחרונות זה הימין. מסיבה כלשהי ליברמן החליט לתמוך בגנץ ולא בנתניהו, ונפתחה אופציה ממשית שאנחנו במשותפת נהיה חלק מהעשייה. אנחנו מוכנים להיות גוש חוסם ולתרום את תרומתנו להחלפת שלטון הימין. מה שקרה מלמד את כולנו לקח אנחנו לא יכולים להישען על גנץ, על האוזר והנדל. צריך לקחת את המושכות לידיים".

הוא קבע כי יש לבנות "מחנה דמוקרטי ציבורי. לא בהכרח פרלמנטרי. אם נצליח לבנות תנועה שתפעל בשטח, נוכל לחשוב על צעדים כמו יותר יהודים ברשימה המשותפת. רשימה ערבית עם יהודי אחד כך לא מציבים אלטרנטיבה שלטונית. כיום יש לנו 90% ערבים וזו נקודת תורפה. האזרחים הערבים לא יכולים לפעול לבד, אבל אי אפשר לפעול בלעדינו. לא תהיה דמוקרטיה אמיתית בלי המשקל של האוכלוסייה הערבית. זה צריך להיות מאבק משותף ליהודים וערבים".

עודה התייחס גם למאבק בהתפשטות הקורונה וציין כי הוא משוחח מדי יום עם רופאים ואלו אמרו לו שמספר הבדיקות שנעשו לאבחון הנגיף בציבור הערבי הגיע ל-9000 – שהם כ-9% מאחוז הבדיקות הכללי. "אנחנו רוצים שיתקיימו בדיקות בשיעור שמייצג את כל האוכלוסייה הערבית", הדגיש.