ח"כ איימן עודה בין 100 האישים המשפיעים במדינת ישראל על פי 'דה מרקר'

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) בין 100 האישים המשפיעים במדינת ישראל על פי 'דה מרקר'. הוא ניצב במקום ה-59, לפני יו"ר ההסתדרות (מקום 67) או ראשת מרצ, ח"כ זהבה גלאון (96). ח"כ עודה הוא האזרח הערבי היחידי שנכלל ברשימה.

2

ח"כ איימן עודה (צילום: אל אתיחאד)

בנימוקים להכללתו ברשימה נכתב כי "בגיל 40 נהפך איימן עודה למנהיג החברה הערבית וקיבל על עצמו משימה בלתי אפשרית: לחבר את כל הקצוות שלה למפלגה בת־קיימא, שתשרוד כגוף אחד את הכנסת ה־20. יותר משנתיים לאחר הבחירות מצליח יו"ר הרשימה המשותפת במשימה שלקח על עצמו, כפי שמעידים הסקרים, שמנבאים לרשימה השלישית בגודלה את אותו מספר מנדטים גם בבחירות הבאות".

ועוד "בבסיסו הוא עדיין קומוניסט שבא מחד"ש, מאמין בשוויון בין בני אדם, ומדבר אתך בגובה העיניים. היכולת לדבר עם כל אדם בשפתו, ללא מלחמות מיותרות, מסייעת לו ללהטט בין הקצוות, בין אם זו חנין זועבי או אחמד טיבי. החברה היהודית רואה את המתחים הפנימיים, אבל ייתכן שאינה מסוגלת להעריך את היכולת לנהל גוף לא אורגני, רדיקלי בקצוות, המייצג חברה שהולכים ומתגברים בה הקולות הקוראים לבדלנות".

ח"כ עודה הוא חבר בוועדת הכנסת ובוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ויו"ר שדולת התרבות בכנסת. כמו כן הוא נלחם למען כפרי הבדואים הלא מוכרים. בינואר האחרון השתתף בניסיון למנוע את הפינוי באום אל־חיראן, שם גם נפצע.

לעיון ברשימה המלאה:
https://www.themarker.com/st/c/prod/tm/2017/09/influ