ח"כ איימן עודה: אנחנו השמאל האמיתי; בני גנץ נטש את הציבור שלו

בעקבות חתימת הסכם הכניעה של בני גנץ עם ראש ממשלת המעבר הימנית, בנימין נתניהו, אמר אתמול (רביעי) יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש): "נהיה האופוזיציה העיקרית, מבחינה מדינית, פוליטית וחברתית, וזה העיקר. נוביל את האופוזיציה גם ברחוב וגם בכנסת". ח"כ עודה העניק את הריאיון לאתר "וויינט".

ח"כ איימן עודה (צילום מסך: חדשות 13)

ח"כ עודה הבהיר כי למרות שגם ישראל ביתנו בראשות ח"כ אביגדור ליברמן היא חלק מהאופוזיציה המסתמנת, אין כוונה לשתף עמו פעולה. "לא יהיה שיתוף פעולה עם העמדות הגזעניות שלו. זה אדם שיש לו תוכניות לטרנספר לחלק מהאזרחים שלנו. מה שחשוב לנו זה להציב בפני הציבור אלטרנטיבה אמיתית בכל הרמות. דמוקרטיה זה לא רק שלטון החוק, זה גם סיום הכיבוש וגם שוויון לכולם במדינה לרבות האוכלוסייה הערבית".

גנץ הודיע שהוא מתכוון למנות שר מקצועי ערבי. אתה לא רוצה לברך אותו על זה?

"מה יעשה שר ערבי עם סיפוח? יישב ליד שולחן הממשלה שמספחת אזורים בגדה המערבית וקוטלת את האפשרות של הקמת מדינה פלסטינית ואת האפשרות לשלום בין שני העמים, מה יעשה השר הערבי שם? זה לא מקומו, זה לא מקומו של אדם דמוקרטי. לאחר שמבחירות לבחירות הרשימה המשותפת הגדילה את כוחה, עד לשיא של 15 מנדטים בבחירות האחרונות, עודה לא חושש מהיחלשות. "אנחנו רק נתקדם, הציבור שלנו מאוד גאה בנו. הוא רואה איך כחול לבן התפרקה ואיך העבודהגשרמרצ התפרקו, הוא רואה שיש רשימה אחת מאוחדת איתנה עם ערכים. אני חושב שזה מביא לנו עוד יותר אהדה ותמיכה".

יכול להיות שנשארתם השמאל היחידי בארץ?

"אנחנו השמאל העיקרי, בזה אין ספק בכלל. בהפגנה לפני כמה ימים כולם התנערו מהמילה שמאל, אני שמאלן גאה בכל המובנים, מדיני, פוליטי, חברתי, כלכלי, שמאל בהכל. השמאל האמיתי הוא הרשימה המשותפת. אבל אני לא רואה את הדברים בשחור ולבן, במרצ אין חלקים גדולים של שמאל? בוודאי שכן וצריך לשתף איתם פעולה".

ח"כ עודה תקף את החלטת גנץ על הליכתו ל"ממשלת אחדות" ימנית: "גנץ נטש אותנו? זה נטישת הציבור שלו בעיקר. תפנימו טוב מאוד שיש 62 מנדטים בכנסת שנבחרו בגלל שהם נגד נתניהו, אבל גנץ הפנה עורף לציבור שלו עד כדי כך שהוא פיצל את המפלגה שלו. לא המלצנו עליו מאהבת מרדכי, אלא בעיקר משנאת המן. רצינו לתרום את חלקנו ולהחליף את נתניהו והתנהגנו בצורה מאוד אחראית. תארי לעצמך שלא היינו ממליצים על גנץ, היו מאשימים אותנו ואפילו 70%  מהציבור הערבי היה תוקף אותנו. מי שהפנה עורף לציבור שלו זה גנץ, בוודאי לא אנחנו".

כמו כן, לקראת חג הרמדאן קרא עודה בשידור לציבור המוסלמי לשמור על הנחיות משרד הבריאות: "זה הדבר הנעלה ביותר ואין חשוב ממנו. מגיעה הרבה הערכה לאנשי הדת. לסגור מסגדים במשך חודש וחצי ועכשיו גם הרמדאן? נדרשה הרבה אחריות".