ח"כים של חד"ש ביקרו בעיסאוויה: 'הכפר סובל שנים רבות מידו הקשה של הכיבוש'

בצל הדיכוי המשטרתי האלים של תושבי עיסאוויה שבמזרח ירושלים שגבה קרבן בנפש, חברי הכנסת עאידה תומאסלימאן ועופר כסיף מחד"ש הגיעו אתמול (ראשון) לביקור סולידריות במקום. בסיור פגשו את מוחמד אבו חומוס, מנהיג הוועד העממי המקומי, ואת משפחתו של מוחמד סמיר עביד שנהרג מירי שוטרים. ביציאה מהכפר, חסמו כוחות המשטרה את חברי הכנסת תומאסלימאן וכסיף. כך פורסם הבוקר בעיתון "אל אתיחאד" היוצא לאור בחיפה.

2019-07-01_195904

חברי הכנסת כסיף ותומאסלימאן בעת ביקור סולידריות בעיסאוויה שבמזרח ירושלים. בסיור פגשו את מוחמד אבו חומוס, מראשי הוועד העממי (צילום: אל אתיחאד)

"הכפר נמצא עשורים תחת כיבוש וסובל מהתנכלויות חוזרות ונשנות בידי כוחות הדיכוי". אמר כסיף. "הגענו היום לבקר בכפר, לחזק ולעודד את קורבנות האלימות המשטרתית ולקרוא יחד איתם לסיום הכיבוש והאלימות ולמען שלום צודק". תומאסלימאן הוסיפה כי "כל עוד ירושלים המזרחית תישאר כבושה, האלימות הקשה של המשטרה תמשיך. רק ירושלים המזרחית כבירת מדינה פלסטינית עצמאית יכולה לאפשר לכל האנשים החיים בעיר זכויות ושוויון".

ח"כ כסיף הסביר כי "הכפר עיסאוויה שלמרגלות הקמפוס בהר הצופים סובל שנים רבות מיד קשה של כוחות הכיבוש. אמש שוב השתוללו שם שוטרי הכובשים, הרגו את מוחמד סמיר עביד בן ה– 20, ופצעו תושבים נוספים בירי כדורי מתכת מצופי ספוג. בביה"ח הדסה הר הצופים הוסיפו הכובשים חטא על פשע, השתוללו והיכו את תושבי הכפר שהגיעו לשם. אני מגנה בכל תוקף את אלימותם של כוחות הכיבוש – את הירי, ההרג וההתעללות השיטתית בתושבי הכפר. רק סיום מוחלט של הכיבוש הרצחני והקמתה של מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים המזרחית לצד מדינת ישראל יפסיקו את שפיכות הדמים, ההרס והכאב".