ח"כים של חד"ש ביקרו את הסרבנים רומן לוין וכמאל זידאן בכלא 6

חברי הכנסת איימן עודה, עופר כסיף ויוסף ג'בארין, מסיעת חד"ש, ביקרו הבוקר בכלא הצבאי את שני סרבני הכיבוש כמאל זידאן ורומן לוין. ח"כ עודה מסר "ביקרתי יחד עם חבריי יוסף ג'בארין ועופר כסיף את סרבני המצפון כמאל מבית ג'ן ורומן מבת ים בכלא 6, השוכן במורדות הכרמל. כמאל סיפר 'אני בן העם שלי, בן הר מירון, מסרב לכוון נשק על בני עמי הנאבק למען חירותו'. ואילו רומן סיפר לנו: 'אני לא רוצה להיות חלק ממכונת דיכוי המופעל על עם הנאבק למען חירותו. הוא הוסיף שחוק הלאום הבהיר לו באופן משמעי שעליו לסרב ולעמוד לצד הצדק'". "מעריכים אתכם ואת כל מי שמסרב לאי הצדק ומוכן לשלם את המחיר בשביל עקרונותיו", הדגיש ח"כ עודה.

לוין, פעיל בנק"י בן 19, מרצה למעלה מ-60 ימי מאסר בכלא הצבאי בשל סירובו להמשיך לשרת את הכיבוש. זידאן, בן 18, מרצה למעלה מ-30 ימי מאסר בכלא הצבאי בשל סירובו לשרת בצבא הנלחם בבני עמו. הם כלואים בבידוד וזוכים ליחס מכפיש ומזלזל בידי הצבא.

2019-06-17_184352

רומן לוין (שלישי מימין) יחד עם חברי הכנסת של חד"ש, היום, בכלא 6 שליד עתלית (צילום: זו הדרך)

מרשת מסרבות נמסר "ביום רביעי נפגין נגד מעצרם של כמאל ורומן, נגד הניסיון לחייב אותם לקחת חלק בדיכוי הנוגד את הערכים שלהם, נגד המשך כיבוש העם הפלסטיני ונגד היחס הנוראי אליו זוכים כאסירים פוליטיים". ההפגנה תתקיים ביום רביעי הקרוב ב-18:30, בשדרות בן ציון פינת רחוב המלך ג'ורג' בתלאביב.

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/2165002023628347