חיילים שבו לחירבת חומסה והחרימו ציוד שנתרם; פעולת תג מחיר ליד ההתנחלות שילה

חיילים שבו הבוקר (שלישי) לחירבת חומסה שבבקעת הירדן תחת כיבוש ישראל והחרימו ציוד שנתרם על ידי מוסדות בינלאומיים. כך מסרה בצהריים סוכנות הידיעות הפלסטינית ואפא. לדברי התושבים הציוד הוחרם בעת ששהו במקום נציגיהם של אותם ארגונים בינלאומיים שרצו למסור להם אוהלים, סמיכות, ציוד חקלאי ומזון. יצוין שרשויות הכיבוש הרסו את הכפר שבצפון בקעת הירדן בארבע הזדמנויות בחודש האחרון.

לפני עשרה ימים ביקר במקום ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) יחד עם ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה, שרים ברשות הפלסטינית, נציגי שגרירויות, שליח האיחוד האירופי לזכויות אדם ויו"ר ועדת המעקב מוחמד ברכה. "אני קורא לקהילה הבינלאומית להתערב במעשים הנעשים בבקעת הירדן, נגד הטיהור האתני והכיבוש. סיומם אינו רק אינטרס פלסטיני, הוא גם אינטרס ישראלי ומעל לכל – הכרח אנושי", אמר ח"כ כסיף לעיתונאים.

המינהל האזרחי הרס במקום באותו שבוע 18 אוהלים וצריפים  בהם התגוררו 74 בני אדם, 41 מהם קטינים. החיילים הרסו גם מבנים ששימשו כדירי צאן, שירותים ומכלי מים, והחרימו שלושה כלי רכב של התושבים. הכפר ממוקם באזור שישראל הכריזה עליו כ"שטח אש", ובמשך השנים נדחו עתירות שהגישו התושבים לבג"ץ נגד הכוונה לפנות אותם מהמקום. יצוין שצה"ל נוהג לפנות את תושבי חירבת חומסה באופן תקופתי, כשנערכים אימונים באזור.

חיילות וחיילים מחרימים ציוד חקלאי בחירבת חומסה שבצפון בקעת הירדן (צילום: ואפא)

 

ואפא גם מדווחת על פעולת "תג מחיר" נוספת של מתנחלים, הבוקר, ליד העיירה תורמוס עיא, צפון-מזרחית לרמאללה. על הפי הדיווח מתנחלים ניפצו שמשות ונקבו את צמיגיהם של שמונה כלי רכב המשמשים להסעת הפועלים הפלסטינים המועסקים בהתנחלות שילה.