חיילים הניחו מטעני חבלה בכפר קדום; ח"כ תומא-סלימאן: קשה להבחין בין צבא כיבוש לתג מחיר

כוח מגדוד הסיור של חטיבת הנח"ל שנכנס ביום רביעי האחרון לקראת חצות לכפר הפלסטיני קדום שבשטחים הפלסטינים הכבושים הניח לפחות שלושה מטענים מאולתרים בשולי כביש בכפר, שעליו נוהגים התושבים ללכת ושבסמוך אליו מתגוררים אנשים. כך נחשף הבוקר (רביעי) בעיתון "הארץ". יצוין שתושבי הכפר קדום מפגינים נגד הכיבוש מדי יום שישי ומזה שנים רבות.

חיילי צה"ל נגד תושבי כפר קדום, בינואר 2015 (צילום: אקטיבסטילס)

 

לדברי חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת): "כבר קשה להבחין בין צבא הכיבוש לבין הטרוריסטים של תג מחיר. זהו פשע מלחמה מובהק, בין אם הגיע כהנחיה מהפיקוד ובין אם הוא 'יוזמה אישית' של החיילים. רק במזל ילדים לא נהרגו מהמטענים האלה, ומי יודע כמה מטענים דומים מפוזרים בשטחים". בעמוד הראשי של "הארץ" הכוח הסווה את המטענים באמצעות אבנים, בדים וארגזי תחמושת ויצא מהכפר כשהמטענים מוכנים להפעלה, כך שנגיעה בהם תביא לפיצוץ המטען.

ביום חמישי בשעות הצהריים עבר במקום ילד בן שבע עם משפחתו, והבחין בקופסה כתומה מכוסה בחוטים ובד. "רציתי להרים אותה כדי לשחק איתה", סיפר. אמו, שהיתה איתו, קראה במהרה לאחד מבני משפחתה, וסים שתיוי, על מנת שיבדוק במה מדובר. וסים התקרב אל הקופסה יחד עם בן דודו, מאמון שתיוי. תחילה טלטלו אותה ושמעו רעש, ולאחר טלטול נוסף התפוצץ המטען ופצע את וסים קל בידו ובפניו. וסים קיבל טיפול מפראמדיק הכפר, שסיפר כי הוא נפצע מרסיסים. הקופסה הכתומה שמצאו הפלסטינים היתה קופסה צה"לית של מטענים.

 

הידיעה שפורסמה הבוקר ב"הארץ":

https://www.haaretz.co.il/news/politics/.premium-1.9101234