חוק הלאום בפעולה: שלושה צעירים ערבים הותקפו באלימות בחוף קריית חיים

שלושה צעירים ערבים משפרעם, שבילו אתמול (שישי) לפנות בוקר בחוף הים בקריית חיים, הותקפו תקיפה גזענית באלימות קשה. אחד מהם, בן 28, הוא רופא בבית החולים איכילוב בתל אביב; השני בן גילו, הוא אח מוסמך בבית החולים תל השומר והשלישי, בן 22, פועל במפעל. "זה היה לינץ'", סיפרו אחרי האירוע. "ניצלנו. זה כמעט ונגמר רצח. הם תקפו אותנו בשביל להרוג".

2018-08-25_170452

החבלות שספג בראשו אחד הצעירים הערבים בחוף קריית חיים (צילום: המשפחה)

השלושה סיפרו כי אחרי חצות הם ישבו על ספסל בפינת ישיבה בחוף בלנגה, פינה קבועה שאותה הם פוקדים מדי שבוע או שבועיים. סיפרו כי בעת שישבו בחוף, "עברו במקום כמה צעירים יהודים ושאלו אותנו אם אנחנו ערבים". לאחר מכן, כך לדבריהם, עזבה החבורה את המקום ושבה כעבור כ-10 דקות: "הם חזרו עם ציוד, הכו אותנו וגרמו לנו חבלות בכל חלקי גופנו". עוד מסרו כי התוקפים קיללו אותם ואמרו: "אתם ערבים כלבים, אל תישארו כאן".

ח"כ עאידה תומא סלימאן (חד"ש הרשימה המשותפת) כתבה בטוויטר שלה כי "זה לא מקרי, אלה לא עשבים שוטים זוהי תוצאה בלתי נמנעת של ההסתה הפרועה והדהלגיטימציה שמובילים מנהיגי הממשלה נגד הציבור הערבי ומנהיגיו. אל תגידו לא ידענו היום ערבים, מחר לה"טבים, אתיופים, רוסים, פעילי זכויות אדם. כשהגזענות משתוללת, קשה מאוד לרסן אותה".

לדברי יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה (חד"ש): "זהו הסעיף הנסתר בחוק הלאום תקיפת ערבים על רקע גזעני, לא עשבים שוטים אלא מציאות בחסות מדיניות ההסתה הממשלתית".