חוץ מארה"ב וישראל – כל מדינות העולם דורשות להסיר את החרם על קובה

העצרת הכללית של האו"ם הצביעה בשבוע שעבר (28.10), זו השנה ה-23 ברציפות, בעד הסרת החרם האמריקאי המוטל על קובה מאז תחילת שנות ה-60. ההחלטה התקבלה ברוב של 188 קולות, ורק שתי מדינות הצביעו נגדה: ארה"ב וישראל. מיקרונזיה, פלאו ואיי מרשל נמנעו, כפי שנמנעו גם בהצבעה הקודמת בנושא אשתקד.

2014-10-29_195213

על המסך תוצאות ההחלטה נגד החרם האמריקאי על קובה כפי שהתקבלו אתמול באו"ם. רק שתי מדינות התנגדו: ארה"ב וישראל (צילום טלסור)

 

בדיון שנערך לקראת ההצבעה, שיבחו נציגי מדינות רבות את האי הסוציאליסטי ואת הסיוע הרב שמעניקה קובה למלחמה בנגיף האבולה, אשר התפשט במערב אפריקה. ברונו רודריגז, שר החוץ הקובני, נשא נאום מעל דוכן האסיפה ובו קרא לארה"ב "לשנות מסלול", ואמר כי האמברגו הסב נזק ניכר לתושבי קובה וגרם נזק כלכלי העולה על טריליון דולר. לדבריו, כ-77% מהקובנים נולדו אחרי הטלת משטר האמברגו, אשר גרם סבל למשפחות רבות. "שום אדם ישר, בין אם הוא מארה"ב או ממקום אחר בעולם, אינו יכול להסכים לתוצאות ההרסניות שגורם הסגר", אמר השר הקובני.

יצוין כי בשנת 1991, הפעם הראשונה בה נערכה ההצבעה בנושא, 59 מדינות הצביעו בעד הסרת הסגר, 46 מדינות כלל לא השתתפו בהצבעה ו-71 מדינות נמנעו. במהלך השנים חל שינוי בעמדת מדינות העולם, ורק ארה"ב וישראל המבודדות ממשיכות להתייצב לימין האמברגו האמריקאי הנפשע.