חולדאי פיטר את סגניתו שתמכה בעמדות סיעת האופוזיציה 'אנחנו העיר'

ראש העיר תל אביב רון חולדאי פיטר אמש (רביעי) את סגניתו ציפי ברנד, שהייתה שותפתו הפוליטית מתחילת הקדנציה, משום שפעלה לדבריו בניגוד להנחיות העירייה ועמדות הגורמים המקצועיים בה. ברנד מסרה: "האיש שמתייחס כרגע לתל אביב כחלטורה זמנית לסידור עבודה ועסוק בפוליטיקה הארצית, כנראה חושש ממי שמשקיעה את כל זמנה ברווחת התושבים".  ברנד היא ראש סיעת "רוב העיר", הסיעה השנייה בגודלה במועצת העיר שהקים סגנו לשעבר של חולדאי, חבר הכנסת אסף זמיר שהתפטר לאחרונה כשר התיירות של ממשלת הימין.

לברנד נודע לראשונה על הפיטורים אמש, במכתב ששלח אליה וליתר חברי המועצה בשעה 21:00 בדוא"ל. יצוין שמאז שהקים את מפלגת "הישראלים", גוברים הקולות הקוראים לחולדאי לעזוב את תפקידו. גם ברנד התייחסה לכך בפוסט שפרסמה אמש בפייסבוק, שבו כתבה: "בחצי שנה האחרונה ראש העיר אינו עסוק במשבר שהעיר מצויה בו, הפקידות השתלטה על העיר, הגנים לא עובדים בימי שישי, העירייה גובה אגרות ותשלומים מעסקים שעומדים סגורים. אני מבטיחה להמשיך להילחם על העקרונות שלנו התל אביביים ללא מורא מאף פוליטיקאי".

סיעת "אנחנו העיר", היחידה היושבת באופוזיציה במועצת העיר ת"איפו, גיבתה את ברנד והביעה תקווה שתצטרף להיאבק ב"דורסנות של חולדאי". לדברי "אנחנו העיר" "הפיטורים של ציפי ברנד מתפקידה הם המשך לצורה הכוחנית בה חולדאי מנהל את עיריית ת"איפו. בשבוע שעבר היא תמכה בערר שהגישה חברת המועצה שלנו, שולה קשת, בעניין כיכר אתרים ערר שמתנגד לתוכניות של העירייה ששמה את האינטרסים של יזמי הנדל"ן לפני האינטרסים של תושבות ותושבי העיר". עוד הביעו תקווה בסיעת האופוזיציה ש"ציפי ברנד תמשיך את שיתוף הפעולה איתנו שהפגינה בשבוע שעבר ותצטרף אלינו במאבק לשינוי אמתי בעיר ולמען עיר דמוקרטית והוגנת". יצוין שבתחילת השבוע פנתה הסיעה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה שיורה לחולדאי לחדול משימוש במשאבי העיר לצרכי קמפיין הבחירות שלו.

עוד על חולדאי, מפלגתו החדשה ועיריית ת"איפו, בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 3):

https://zoha.org.il/wp-content/uploads/2021/01/G01_2021.pdf