חד"ש, תע"ל, העבודה ומרצ: לא נשתתף בדיונים פוליטיים בהם יופיעו נציגי כהנא

חד"ש, תע"ל, העבודה ומרצ פנו היום (שלישי) במכתב למארגני הפאנלים הפוליטיים בבתי הספר בבקשה שלא להזמין את אנשי מפלגת עוצמה יהודית. המפלגות מסרו כי לא ישתתפו בפאנלים אליהם יוזמנו אנשי עוצמה יהודית והוסיפו, "אנו סבורים כי אין מקום לאפשר במה ציבורית לממשיכי דרכו של כהנא, לא כל שכן כשמדובר במוסד חינוכי האמור להקנות ערכים דמוקרטיים ונאורים ולהוקיע גילויי גזענות באשר הם".

2019-03-05_201512

ידיעה שפורסמה ב"מעריב", 17 באוקטובר 1985

"חברים ממפלגותינו המגיעים לפאנלים ולאירועי בחירות רבים מגלים לתדהמתם לא פעם שלצדם הוזמנו להשתתף גם נציגים ממפלגת עוצמה יהודית", נכתב בפניה שנערכה ביוזמת מטה הבחירות של חד"ש. "אנו קוראים לכם שלא לארח במוסדותיכם אנשים המלבים גזענות, קוראים לטרנספר וטיהור אתני ו\או תומכים באדם שרצח חפים מפשע (כמו איתמר בן גביר, שהפגין אהדה לרוצח ברוך גולדשטיין)".

המפלגות אף ביקשו שלא להזמין כלל את נציגי עוצמה יהודית לאירועים שמתקיימים במוסדות החינוך השונים. "כמארגני שיח, ובמיוחד כמנהלים ומחנכים מוערכים, מוטלת עליכם אחריות להיאבק נגד גזענות ולמנוע ממפיצי השנאה להפיץ את משנתם הגזענית לדור הבא", הדגישו במכתב. "אנו מבקשים מכם שלא להזמין יותר את נציגי המפלגה הגזענית עוצמה יהודית, ומודיעים בזאת שלא נסכים לקחת חלק בכל אירוע בו הם משתתפים".