חד"ש תומכת במאבק עובדי טבע נגד הפיטורים ובשתי בירות בירושלים

מזכירות חד"ש (החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון) הנכנסת אמש (מוצאי שבת) את בשפרעם. את הישיבה פתח וניהל יו"ר חד"ש עפו אגבאריה, כשעל סדר היום ענייני השעה ובחירת מוסדות חד"ש. מההחלטות עולה כי חד"ש מתנגדת בתוקף להכרזת נשיא ארה"ב בעניין ירושלים, שנדחתה בידי רוב מדינות העולם. הבסיס לשלום צודק הוא סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית בגבולות ה-4 ביוני 1967 שבירתה ירושלים המזרחית, בצד מדינת ישראל. חד"ש מברכת על ההפגנות והמחאות בארץ, בשטחים הכבושים ובחו"ל, ובייחוד על ההפגנה הגדולה בסכנין. חד"ש קוראת להגברת המאבק נגד מדיניות הממשל האמריקאי, ממשלת הכיבוש וכוחות הראקציה הערביים, ונגד תכניות חיסול זכות ההגדרה העצמית לעם הפלסטיני.

2017-12-17_205631

הפגנת עובדי טבע באשדוד, הבוקר, בעת השביתה הכללית (צילום: ההסתדרות)


חד"ש מברכת על עמדת ההנהגה הפלסטינית שלא לקבל את סגן הנשיא האמריקאי מייק פנס, וקוראת להשלמת הפיוס הפלסטיני למען אחדות מאבק העם הפלסטיני נגד הכיבוש ולמען זכותו לשחרור לאומי.

חד"ש עומדת בסולידריות עם עובדי טבע העלולים לאבד את מקום עבודתם ופרנסתם, ומברכת על השביתה הכללית במשק עליה הכריזה ההסתדרות. חברת טבע ששאבה מיליארדים מקופת המדינה היא דוגמא חיה לאכזריותו של המשטר הקפיטליסטי, שמקדש צבירת רווחים על חשבונם של העובדים ומשפחותיהם.

חד"ש מגנה את ההסתה הגזענית של שר הביטחון ליברמן נגד הציבור הערבי, ונגד תושבי ואדי עארה בפרט. חד"ש קוראת להגברת המאבק של הציבור הערבי והכוחות המתקדמים נגד המדיניות הרת האסונות של ממשלת נתניהובנטליברמן, שמלבה גזענות ושנאה ומדרדרת את החברה הישראלית לפשיזם. חד"ש מזהירה מפני התעקשות ממשלת נתניהו והקואליציה על חקיקה גזענית ואנטידמוקרטית ובראשם חוק הלאום, חוק ההסדרה וחוק קמניץ להריסת בתים.

חד"ש מברכת על הפגנות הרבבות בת"א ובכל הארץ הקוראת להתפטרות נתניהו על רקע חקירותיו ופרשות השחיתות. השחיתות השלטונית היא צדו האחר של מטבע מדיניות ההתנחלות ושירות בעלי ההון של ממשלת הימין.

כמו כן, נערכה אמש בחירת מוסדות חד"ש. על תפקיד המזכיר התמודדו אמג'ד שביטה ומנצור דהאמשה. החבר דהאמשה נבחר ברוב קולות. ללשכת חד"ש נבחרו: אבראהים ח'טיב, אמג'ד שביטה, איימן עודה, דב חנין, דח'יל חאמד, ראמז ג'ראייסי, רג'א זעאתרה, סאמר סוויד, שוכרי עואודה, עאדל עאמר, עאידה תומאסלימאן, עבדאללה אבו מערוף, עפו אגבאריה, עופר כסיף, מוחמד ברכה, מנצור דהאמשה, מייסם ג'לג'ולי, נבילה אספניולי, נקד נקד, יוסף עטאונה ויוסף ג'בארין. בוועדת הביקורת נבחר סעיד נעאמנה ליו"ר וויאאם שביטה לסגן יו"ר.