חד"ש תומכת במאבקם של העובדים הסוציאליים; שבתו בדרום והפגינו בבאר-שבע

סיעות חד"ש בהסתדרות ובנעמת שיגרו אמש (ראשון) הודעת תמיכה במאבקם של העובדים הסוציאליים ליו"ר האיגוד, ענבל חרמוני. בהודעתם כותבים יושבי ראש הסיעות, דח'יל חאמד בהסתדרות ומייסם ג'לג'ולי בנעמת כי "המצב אליו התדרדרו שירותי הרווחה מהווה סכנה לקריסתם המוחלטת. הקריסה תעמיק את מצוקתם של השכבות המוחלשות". "אתכם במאבקם הצודק", סיימו את מכתבם.

2018-12-10_195756

אחת הכרזות המניפים העובדים הסוציאליים בהפגנות שנערכו בימים האחרונים

איגוד העובדים הסוציאליים פתח ביום חמישי האחרון בצעדים ארגוניים, שבמסגרתם נערכות שביתות בכל יום במחוז אחר. ביום חמישי השביתה שיתקה את שירותי הרווחה בצפון ומאות עובדים סוציאליים הפגינו מול קריית הממשלה בחיפה. אתמול (ראשון) השביתה התקיימה בירושלים והעובדים הסוציאליים הפגינו בגשר המיתרים שבכניסה להעיר. היום שבתו העו"סים במחוז הדרום והפגינו מול קריית הממשלה בבאר שבע. כמו כן, בשעות הצהריים הפגינו הפגנת תמיכה ליד המרכז הרפואי סורוקה הסטודנטים לעבודה סוציאלית החברים ב"עו"סים שינוי".

העובדים הסוציאליים פתחו בעיצומים לאחר שורה של מקרי אלימות נגדם. הם דורשים שתוגבר ההגנה עליהם בסביבת העבודה, בין היתר באמצעות אבטחה בכל שעות קבלת הקהל על ידי מאבטחים בעלי הכשרה רלוונטית. בנוסף, הם דורשים עמדת בידוק ביטחוני מסודרת ונוהלי בידוק קפדניים ומסודרים, דלתות משוריינות, אינטרקום, מצלמות אבטחה, דלתות מילוט ולחצני מצוקה המחוברים למוקד חירום פעיל. עוד הם דורשים מימון ומתן אבטחה מקיפה ואישית גם מחוץ למקום העבודה לעובדים שקיבלו איומים או שנמצאים בסיכון וליווי ותמיכה לעובדות ועובדים שחוו אירועי אלימות.

העובדים סבורים שאחד הגורמים לריבוי מקרי האלימות נגדם הוא העומס הרב בעבודתם והמחסור בכוח אדם, שגורם לתסכול המטופלים שמוציאים עליהם את הזעם שנצבר בשל הטיפול הלקוי. על כן הם דורשים שיפור בתנאי ההעסקה, הקלת העומסים והעלאת השכר של העובדים באופן שיאפשר לאייש את התקנים הקיימים ולתת מענה ראוי ומכבד ללקוחות בזמן סביר.