חד"ש תגיש תלונה במח"ש נגד מפקד תחנת חיפה סנ"צ אמיר גולדשטיין בגלל אלימות השוטרים

סניפי מק"י וחד"ש בחיפה גינו בתוקף את "התנהלותה הגזענית הנפשעת של המשטרה בחיפה. משטרת חיפה הנהיגה בשבוע האחרון מדיניות של משטרת אפרטהייד. אנו רואים בהתנהלות המשטרה בחיפה תרגום מעשי של 'חוק הלאום' הגזעני שמקדמת הממשלה".

2018-05-24_180538

ההפגנה שנערכה ביום ראשון האחרון בחיפה (צילום: אל אתיחאד)

עוד נמסר מח"ש ומק"י בחיפה ש"החלטת בית המשפט לשחרר את כל העצורים היא סטירת לחי מצלצלת למשטרה. הוכח מחדש את שקבעה ועדת החקירה הממלכתית לאירועי אוקטובר 2000 (ועדת אור) שהמשטרה נוהגת בציבור הערבי כבאויב. לא מדובר בטעות אלא במדיניות של מערכת שלמה – ובעיקר של ממשלה פשיסטית שהופכת את ישראל למדינת אפרטהייד הלכה למעשה".

מק"י וחד"ש הוקיעו גם את אווירת ההסתה המסוכנת נגד הציבור הערבי בחיפה, את הניסיון להשתיק את המחאה נגד פשעי הכיבוש בעזה ולפגוע בחופש הביטוי. "אנו דוגלים בקיום משותף המושתת על שוויון וכבוד הדדי בין כל תושבי העיר חיפה, להבדיל אלף הבדלות מדו קיום של סוס ורוכבו שבו יש אזרחים סוג א' ואזרחים סוג ב'. אנו מוקיעים את היגררותו של ראש העיר יונה יהב אחר ההסתה המתלהמת. זהו אות קלון על מצחו ופגיעה קשה במרקם היחסים בין יהודים לערבים בחיפה ובמעמדה הייחודי כעיר פלורליסטית ומתקדמת".

עוד הדגישו ש"הציבור הערבי וכל האזרחיות והאזרחים השפויים בחיפה לא ישתקו נמשיך להפגין יחד יהודים וערבים ולמחות נגד ההרג והמצור בעזה. נמשיך להיאבק למען שלום צודק, שוויון מלא וחיים משותפים בין שני העמים בארץ ובעיר".

חד"ש ומק"י מאשימות את משטרת חיפה "בהתנהלות גזענית של איפה ואיפה, ובהפרה בוטה של הרישיון של ההפגנה של חד"ש ותנועות השמאל במושבה הגרמנית ביום ראשון האחרון. המשטרה מנעה מהמפגינים היהודים והערבים לקיים את ההפגנה במרחב שהוקצה לה. ואיפשרה לפעילי ימין לתקוף את המפגינים תוך קריאות גזעניות ואלימות כמו 'מוות לערבים', 'מוות למחבלים' ו'איימן עודה מת'". יצוין שמזכיר מק"י וחד"ש בחיפה, רג'א זעאתרה, שיגר מכתב למפקד תחנת חיפה, סנ"צ אמיר גולדשטיין, בו הודיע לו כי תוגש נגדו תלונה במחלקה לחקירת שוטרים במשרד המשפטים.