חד"ש קוראת להשתתף באירועים לציון יום המאבק למניעת אלימות נגד נשים

הפורום הפמיניסטי של חד"ש קורא להשתתף באירועים שייערכו מחר (רביעי) ברחבי הארץ לציון יום המאבק הבין לאומי למניעת אלימות נגד נשים. כמו כן, ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) הודיעה אמש: "ביום רביעי אעלה הצעת חוק שמחייבת שופטים להפנות גברים אלימים לקבלת טיפול. אם הממשלה הזו באמת דואגת לנשים כמו שהיא אומרת היא צריכה להצביע בעד החוק הזה. בלי תירוצים, בלי פוליטיקה קטנה שפשוט יעשו את הדבר הנכון פעם אחת".

איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית פרסם אתמול שבמהלך תקופת הקורונה נרשם זינוק של 24% במספר הפניות על תקיפה והטרדה מינית למרכזי הסיוע, ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הגידול המשמעותי ביותר נרשם בחודשים אפריל עד יוני, אז התקבלו במרכזי הסיוע 16,663 פניות – 37% יותר מהתקופה המקבילה בשנת 2019. על פי הדו"ח, חלה גם עלייה במספר התיקים שנפתחו במשטרה על עבירות מין והטרדה מינית ברשת, העוברים על חוק הסרטונים. בעוד שבשנת 2019 התקבלו 233 תלונות על עבירה זאת, בחודש אפריל השנה התקבלו 79 תלונות ובחודש מאי 114 תלונות.

אירועים מרכזיים לצין היום הבינלאומי ייערכו מחר בתלאביב, בירושלים ובחיפה. ארגוני נשים מסרו "מחר נציין את יום המאבק הבינלאומי באלימות כלפי נשים בהפגנת זעם על ההפקרה המתמשכת של ביטחון נשים במדינה. ניפגש בשעה 19:00 בכיכר הבימה בתל אביב".

הפורום החיפאי למאבק באלימות נגד נשים מקיים השבוע שורה של אירועים מקוונים בהתאם להנחיות, ששיאם יהיה מחר עם מצעד שיחל בשעה 18:00 ויעבור ברחובות חיפה תחת הכותרת "נשים לזה סוף". במסגרת האירועים יוקרנו סרטים, ייערך שיח עם הבמאיות ויתקיימו הרצאות בנושאים כמו מיניות מיטיבה, מגדר, וביטחון של נשים בבית, במשפחה וברחוב. ההשתתפות בהרצאות המקוונות והצפייה בסרטים יהיו חופשיות. המצעד ייערך בסימן קהילתי תוך הקפדה על שמירת מרחק ועטית מסיכות, והצועדים יחברו בכמה מוקדים כדי ליצור חיבור קהילתי בין שכונות העיר.

בירושלים הפעילות יציינו את יום המאבק למניעת אלימות נגד נשים במחאה וזעקה מול המטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים. "אנו קוראות למשטרה ולממשלת ישראל לחדול מהאלימות כלפי תושבות ותושבים, אזרחיות ואזרחי המדינה ולהתחיל למלא את תפקידן האמיתי לשמור על החוק והסדר הציבורי ולהבטיח את הביטחון האישי של כולם". משמרת המחאה מול המטה הארצי התחילה היום, בשעה 12:00 ותימשך 24 שעות, עד מחר באותה שעה. "לאורך היום והלילה נקיים מפגשים אישיים ומעגלי שיח בפארק מול המטה הארצי.
נשמח אם תצטרפו אלינו, תשמיעו את קולכן ותיקחו חלק בכל דרך שתבחרו", הדגישו.

עוד בנושא: בגיליון השבוע של "זו הדרך" (עמ' 7):

http://maki.org.il/he/wp-content/uploads/2020/11/G45_2020.pdf