חד"ש פועלת לצירופה של ההסתדרות לשביתה כללית בעקבות רצח נשים; הפגנות בערים הגדולות

חד"ש בהסתדרות פועלת לצירוף ארגון העובדים לשביתת נשים שהוכרזה בעקבות רצח הנערות בתחילת השבוע. יו"ר סיעת חד"ש בהסתדרות, דח'יל חאמד, העומד בראש אגף השוויון בארגון, פנה אמש (חמישי) אל היו"ר אבי ניסנקורן וקרא לו להצטרף ליוזמה. יצוין שעשרות ארגוני נשים הודיעו שישבתו ביום שלישי הבא, במחאה על מקרי האלימות האחרונים בהם רצח סילבנה צגאיי בת ה-12 ויארא איוב בת ה-16. לפי הארגונים, שהתקבצו לקואליציית "דגל אדום", ביממה האחרונה הצטרפו אלפי נשים וגברים ליוזמה. מלבד השביתה התקיימו היום בשעות הצהריים ואחר הצהריים הפגנות במקומות שונים בארץ, ביניהם: תלאביב, חיפה, ירושלים, בארשבע, עכו, נצרת, כפר ג'ש (גוש חלב). מחר, בשעה 17:00 תתקיים הפגנה נוספת בטמרה.

2018-11-30_171018

מארגנות השביתה דורשות להעביר את 250 מיליון השקלים שאושרו בשנה שעברה לתוכנית למניעת אלימות נגד נשים. שכפי שמסרה יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) לא תוקצבה באופן ייעודי.

לפי פעילות "דגל אדום", הנשים ייאבקו עד שהממשלה תיענה לדרישותיהן. "השבוע האחרון היה שבוע קשה שהעלה את נושא האלימות נגד נשים לראש סדר היום הציבורי. שבוע שבו הממשלה סירבה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא רצח נשים. שבוע שבו הצהיר ראש הממשלה שהוא לא ידע עד כמה מדובר בתופעה נרחבת שבוע שבו נרצחו שתי נערות", נמסר.

עוד נמסר מ"דגל אדום" כי מטרת המחאה "לאגד כוחות סביב המאבק באלימות כלפי נשים בישראל. אחרי שנים של אלימות הולכת וגוברת נגד נשים, תיקי רצח לא מפוענחים, והפקרה של הנשים על ידי הרשויות, הוקמה קואליציה רחבה מהחברה היהודית והערבית במטרה לחשוב כיצד יש להיאבק ברצח נשים ובאיום על שלומן בישראל". הם הוסיפו כי בכוונתם לדרוש תשובות מהמשטרה על "חקירות ללא מוצא והיעדר העמדה לדין" וכן על דרכי הסיוע לנשים המתלוננות על אלימות נגדן ועל סכנה לחייהן."

מנכ"לית עמותת נשים נגד אלימות, נאילה עואד, הוסיפה: "חזית אחת של המאבק היא כלפי החברה וערכיה המדכאים נשים. חזית משמעותית נוספת היא מול המשטרה ומערכת אכיפת החוק במדינה, על כך שהרשלנות וחוסר המקצועיות בביצוע תפקידם משמרות את מעמדן הנחות של הנשים. אנחנו סבורות שאם המשטרה תקבל הודעה המאיימת על ביטחון המדינה, תוך שניות כל הצירים ייחסמו אבל כאשר מדובר בחייהן של נשים, הנושא לא מספיק מעניין. שיעור הנשים הערביות שנרצחו הוא כפול מחלקן באוכלוסייה הכללית. עשר מתוך 24 הנשים שנרצחו השנה הן ערביות".

השביתה ביום שלישי הקרוב בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/257361508281784