חד"ש על מותו של נתן זך: התנגד לכיבוש והיה מחויב לשותפות יהודית-ערבית

החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) פרסמה אמש הודעה עם מותו של המשורר נתן זך "שותף למערכה נגד הכיבוש ופעיל לשותפות יהודיתערבית". עוד נמסר כי במשך עשרות שנים לקח זך המנוח חלק במחאות ויוזמות שקידמו פעילי חד"ש יחד עם סופרים, משוררים ואנשי רוח יהודים וערבים. זך נמנה עם מייסדי "ועד היוצרים היהודיערבי" שהקימו בשנות ה-80 הסופרים אמיל חביבי ויורם קניוק. גם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), הביע צער על מותו של זך ופרסם הודעה לפיה "אני רוצה להקדיש חלק קטן משיר של זך המנוח לטראמפ: 'והוא מתמהמה והוא לבדו והוא לבדו יודע שגם אם יתמהמה בוא יבוא'".

המשורר נתן זך (צילום: ויקימדיה)

המשורר וחתן פרס ישראל, נתן זך, הלך לעולמו אתמול בגיל 89. זך היה אחד המשוררים החשובים והבולטים ביותר בשירה העברית וזוכה פרס ישראל לשנת 1995. הוא עסק גם בתרגום, בעריכה, בביקורת ספרות ובפזמונאות. הוא לא הסתיר, עד ימיו האחרונים, את סלידתו מהכיבוש. לפני מספר שנים אף אמר בריאיון עיתונאי: "אילו ידעתי שישראל תהיה מה שהיא היום, לא הייתי חוזר ארצה מאנגליה ב-1978. ניתן לכתוב בעברית מבלי לחיות כאן. לא צריך לשמוע בכל יום על עינויים או 'הריגה בטעות' של פלסטיני. לא ארצה לסיים את חיי במדינת אפרטהייד".

ארונו של זך יוצב ביום שני, 9 בנובמבר, בין השעות 13:00-11:00 בתיאטרון "צוותא" בתל אביב. על פי ההודעה, הציבור יוכל לחלוק לו כבוד ולעבור על ארונו בקפסולות ותוך שמירה על ההנחיות. הלווייתו של זך תיערך באותו יום בשעה 14:00 בבית העלמין בקיבוץ עינת.