חד"ש: סיום הפילוג הפלסטיני – מכה למדיניות סרבנות השלום של נתניהו

החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) בירכה על הצעדים האחרונים לסיום הפילוג הפלסטיני, ורואה בהם אינטרסים לאומי עליון של העם הפלסטיני מול הכיבוש הישראלי – מול מדיניות סרבנות השלום והסיפוח של ממשלת נתניהו. חד"ש קראה לבנות מחדש את מוסדות אש"ף ולחדש את החיים הפוליטיים הדמוקרטיים הפלסטינים.

2017-10-08_205055

כמו כן, חד"ש בירכה על יישום הסכם הרוטציה ברשימה המשותפת ומילוי כל התחייבויותיו וקוראת לכל מרכיבי הרשימה לשמור על הישג חשוב זה לציבור הערבי והמשך דיאלוג על כל מחלוקת שנותרה לאחר סיום הרוטציה לפני ההסכם החתום. חד"ש הזהירה "מפני ניסיונות של גורמים שונים לחבל ברשימה המשותפת ובוועדת המעקב העליונה באמתלות כאלה או אחרות. ניסיונות אלה משרתים אך ורק את השלטון כדי להעביר את תכניותיו נגד הציבור הערבי, במיוחד הריסת הבתים וחוק הלאום וכיו"ב אתגרים שיש מי שמנסה לדחוק אותם הצידה לטובת קונפליקטים בתוך הציבור הערבי". מזכירות חד"ש קוראה לכל הסניפים והפעילים להתכונן לקראת מועצת חד"ש שתבחר מוסדות חדשים ותדון בתקנון התנועה.

גם יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) בירך את הנשיא הפלסטיני, מחמוד עבאס, ואת ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, על הסכם הפיוס. ח"כ עודה התקשר אל מחמוד עבאס ואל אסמאעיל הנייה. עודה אמר בשיחות "כי העם הפלסטיני בגליל, במשולש ובנגב רואה בהערכה רבה ובתקווה את הסכם הפיוס". עודה הוסיף כי יש "לאחד כוחות ולהתגבר על כל המחלוקות הפנימיות כדי לסיים את הכיבוש".

הנשיא הפלסטיני הדגיש בשיחה את נחישותו להגיע לפיוס שיאחד את העם הפלסטיני נגד הכיבוש תחת המטרייה של אש"ף. הנייה השיב כי הוא מעריך את השיחה מפני שהיא "מבטאת את רגשות העם הפלסטיני בכל מקום, ומדגישה את הנאמנות לאחדות, לסיום המחלוקות ולגיבוש המאמצים המשותפים לסיום הכיבוש".