חד"ש נגד התנועה האסלמית: לא נאפשר הקמת סניף של הליכוד בתוך הרשימה המשותפת

ראשי הרשימה המשותפת, חברי הכנסת איימן עודה (חד"ש, אחמד טיבי (תע"ל), מנסור עבאס (רע"מ) ומטאנס שחאדה (בל"ד) נפגשו אמש (ראשון) בביתו של יו"ר ועדת המעקב, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה, בשפרעם כדי לדון בהמשך שיתוף הפעולה לקראת הבחירות הקרובות. משתתפים בדיון דיווחו על "אווירה טובה אבל ללא פריצת דרך".

במהלך הפגישה רע"מ הציגה שתי דרישות: הימנעות כל חברי הרשימה בהצבעות "הפוגעות בזהות הדתית" של החברה הערבית ולכבד את החלטות רע"מ בשלל נושאים כולל הענקת חופש הצבעה. במילים אחרות: רע"מ דורשת מיתר המפלגות לאמץ את האידיאולוגיה שלה ויחד עם זאת לשמור על חושב הצבעה בעניינים הקרובים לליבה. אך שאר הסיעות דורשות מרע"מ להיצמד למצע הפוליטי שהוסכם לקראת הבחירות הקודמות ולפעול על פי ההחלטות שהתקבלו ברוב בסיעת המשותפת בכנסת.

בחד"ש דוחים את הדרישה "לחופש הצבעה משמעותה עלולה להיות המלצה על בנימין נתניהו בפני נשיא המדינה על הקמת ממשלה חדשה, תמיכה בחוק הצרפתי שימנע את העמדת לדין של נתניהו החשוד בפלילים וקומבינה מסריחה אחרת עם הליכוד". עוד הדגישו בחד"ש "חבירה או סיוע ישיר או עקיף לממשלת הימין, הסיפוח וההתנחלויות הם קו אדום. לא נאפשר סניף של הליכוד ברשימה המשותפת".