חד"ש מגנה את ההסתה של המועמד עציוני נגד תושביה הערבים של חיפה

רשימת "החזית החיפאית" גינתה אמש (מוצ"ש) את פוסט ההסתה שפרסם המועמד לראשות העיר דוד עציוני נגד התושבים הערבים ונגד חופש הביטוי בעיר חיפה. עציוני כתב "חיפה הייתה בעבר עיר של דו קיום, אך בעשר השנים האחרונות, קיצוניים מהכפרים משתלטים לנו על העיר. חיפה היא עיר של שיתוף, אחווה והבנה הדדית ולכן אסור לנו לאפשר לקיצוניים להשתולל ולהסית ברחובות. בשנה האחרונה הזדעזענו מההפגנות הרבות שהתרחשו בעיר בניגוד לחוק אך באין מפריע, כשהמשתתפים מניפים דגלי פלסטין וסוריה וקוראים קריאות להשמדת המדינה. בחלק מההפגנות העניינים אף התדרדרו לתקיפת שוטרים ואלימות ברחובות ומה עשה למחרת ראש העיר יונה יהב? נסע להצטלם עם התוקפים ולא עם השוטרים המותקפים. יש יותר הזוי מזה?".

לדבריו "כשאבחר לראשות העיר אלחם בקיצוניים ואשים סוף למערב הפרוע שמתרחש בשנים האחרונות בעיר. נשים סוף להפגנות הלא חוקיות ונפעל על פי שלטון החוק. הצטרפו אלינו ויחד נילחם בקיצוניים שמשתלטים על העיר שלנו". יצוין שעציוני מציג את עצמו כ"מועמד עצמאי לראשות העיר", אך נמנה עם ממקימי מפלגת כולנו שבקואליציה הימנית בראשות בנימין נתניהו והיה יועצו הבכיר של שר האוצר משה כחלון.

2018-09-30_155851

רג'א זעאתרה, מועמד חד"ש למועצת העיר חיפה (צילום: אל אתיחאד)

הפוסט של עציוני זכה לתגובות כועסות של תושבים ערבים ויהודים כאחד. יו"ר רשימת חד"ש בחיפה, רג'א זעאתרה, אמר: "אנחנו דוחים את ההסתה הזאת. החיים המשותפים בחיפה מבוססים על כבוד הדדי, ולא 'דו קיום של סוס ורוכבו'. זה חמור שבעתיים בהקשר מערכת הבחירות והניסיון להפוך את ההסתה לתעמולת בחירות. בחירות. הציבור הערבי החיפאי וכל הכוחות השפויים שרוצים לשמור על החיים המשותפים בעיר לא יתנו לגזענות ולהסתה דריסת רגל בעיר".