חד"ש לקראת ההפגנה ההמונית נגד הגירוש: שיקום שכונות דרום ת"א לטובת כל תושביהן

פעילות ופעילי החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) נקראו להשתתף בהפגנה ההמונית נגד גירוש הפליטים ומבקשי המקלט שתיערך במוצאי שבת (24.3) בכיכר רבין בתל-אביב. כך הוחלט בישיבת מזכירות החזית במוצ"ש (17.3) בחיפה.

2018-03-20_201556

עוד קראה חד"ש לשקם את שכונות דרום תל-אביב לטובת תושביהן הוותיקים והחדשים. בישיבה גם נמסר דיווח על המבצע, בו לוקחים חלק חברי פורום העובדים של חד"ש בתל-אביב וביפו, כדי לגייס לשורות ההסתדרות מבקשי מקלט רבים ככל האפשר.

אלפים רבים מהפליטים מועסקים בישראל בענפי הבנייה, ההסעדה, הניקיון, הגינון ועוד. בענפים אלה השכר הוא נמוך, תאונות העבודה הן רבות ותנאי העבודה קשים. קיים ניצול רחב היקף של אותם עובדים שנאלצו לברוח מאריתריאה ומסודאן והגיעו לישראל בחיפוש אחר עתיד טוב יותר. החלטת  בג"ץ  בשבוע  שעבר להקפיא את הגירוש היא צעד ראשוני וחשוב, אך רחוקה מלהיות נקודת סוף למאבק.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, התייחס אף הוא בישיבת המזכירות למערכה נגד הגירוש, והדגיש: "זו מערכה דמוקרטית ממעלה ראשונה. יחס ממשלת הימין לפליטים – דוגמא נוספת למדיניות הגזענית של בנימין נתניהו ושל שריו".

יש כסף לגירוש, אך אין כסף לשיקום שכונות דרום תל-אביב. תקציב המדינה שאישרה מליאת הכנסת ביומה האחרון טרם פגרת האביב (15.3) הוא תקציב ניאו-ליברלי שכל תכליתו להנציח את הפערים בחברה הישראלית, להמשיך את הכיבוש ולהכין את הצבא למלחמה יזומה נוספת. התקציב גם אינו נותן מענה הולם לאפליית האוכלוסייה הערבית.

התחושה הכללית בקרב חברי מזכירות חד"ש היא שממשלת נתניהו מתקרבת לסוף דרכה. אך דווקא בעת כזו יש להיזהר מממשלה גוועת הנעשית מסוכנת יותר ויותר: הממשלה מתעקשת לדבוק בחקיקה הגזענית, דוגמת חוק הלאום, ולהקצין את הדיכוי וההרג בשטחים הכבושים.