חד"ש: לא ניתן לנרמל את הכיבוש; להמשיך במחאה נגד שלטון הימין

"הסכמי נרמול היחסים בין ממשלת נתניהו למשטרים ערביים אינם 'הסכמי שלום' אלא חלק מעסקת המאה של הממשל האמריקאי, שמטרתה לנרמל את הכיבוש הישראלי בשטחים הכבושים ולחסל את הזכויות הלאומיות וההיסטוריות הלגיטימיות של העם הפלסטיני" – נכתב בהודעה שפרסמה לשכת חד"ש השבוע.

לשכת חד"ש הדגישה כי מדיניות זו משרתת את שלטון טראמפ ונתניהו ומשטרים אפלים תאבי נשק, ומסכנת את עמי האזור. "שלום אמת, שלום יציב ובר קיימא באזור כולו מתבסס על סיום הכיבוש, פירוק ההתנחלויות, הקמת מדינה פלסטינית בצד מדינת ישראל בגבולות 4 ביוני 1967 שבירתה ירושלים המזרחית, ועל פתרון צודק לשיבת הפליטים לפי החלטות האו"ם", נכתב בהודעה.

עוד מסרה הלשכה: "המתקפה של נתניהו וממשלתו על זכויות העם הפלסטיני היא צדו השני של מטבע המתקפה על המרחב הדמוקרטי ועל השכבות המוחלשות, המשלמות את המחיר הכלכלי והבריאותי של משבר הקורונה ושל הכישלון הממשלתי המהדהד בניהול המשבר."

בהתייחסה לאפשרות של קיום מערכת בחירות בחודשים הקרובים, קבעה הלשכה: "צו השעה הוא לשמור על אחדותה של הרשימה המשותפת – כזו המבוססת במהותה על אחדות מאבק של הציבור הערבי ושל כל הכוחות הדמוקרטיים בישראל, נגד הכיבוש ולמען השלום, נגד האפליה ולמען השוויון, נגד הפשיזם ולמען הדמוקרטיה, נגד עושק ולמען צדק חברתי. כל ניסיון לעוות מהות זו או לסטות ממנה פוגע ברשימה המשותפת ומשרת את נתניהו."

כמו כן גינתה חד"ש את רצח המורה הצרפתי בידי פונדמנטליסט אסלאמי ואת הגל האיסלאמופובי שמובילים טראמפ ומקרון בארה"ב ובצרפת, המשחק לידי כוחות אזוריים המבקשים לנצל את הדת לעשיית הון פוליטי. "חד"ש מוקיעה את הביזוי הזדוני של סמלי האיסלאם ושל הנביא מוחמד. הניסיון לכפות מחדש את נוסחת 'התנגשות הציוויליזציות' והדתות נועד לטשטש את מהות הסתירה בין מנצלים ומנוצלים, בין הנהנים מהסדר העולמי והכלכלי הקיים לבין קורבנותיו של אותו סדר שיש להם אינטרס לשנותו", מסרה הלשכה.

עוד קראה ההודעה להגברת המאבק המשותף נגד הכיבוש ונגד עוולותיו, לרבות המאבק נגד מעצרים מנהליים ולמען שחרורו של העציר מאהר אל-אח'רס השובת רעב כבר מעל ל-90 ימים. בהודעה צוין במיוחד חלקו במאבק של ח"כ עופר כסיף, לאחר ששבת רעב בתמיכה במאבקה של משפחת העציר למען כיבוד זכותה לבקרו בבית החולים.

הלשכה קראה להמשיך במאבק בכיבוש במקביל למחאה ההמונית נגד ממשלת נתניהו וליתר המאבקים הפוליטיים והחברתיים החשובים המתנהלים בתקופה זו: מאבק הסטודנטים למען הורדת שכר הלימוד, מאבק הסגלים הזוטר והבכיר באקדמיה, וציון 64 שנים לטבח בכפר קאסם.

 

הידיעה מתפרסמת בגיליון השבוע של "זו הדרך"