חד"ש ומק"י קוראות לגייס רבבות מפגינים נוספים להפגנה נגד חוק הלאום הגזעני

הנהגות החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) קראו הבוקר (שישי) לגייס רבבות מפגינים נוספים, יהודים וערבים, להפגנה נגד חוק הלאום הגזעני שתתקיים מחר בערב, בשעה 19:30 בתלאביב, ביוזמת ועדת המעקב העליונה.

מוועדת המעקב נמסר היום כי בתום ההפגנה שתצא מכיכר רבין, תתקיים עצרת המונים ליד מוזיאון תלאביב בה יישאו דברים: יו"ר ועדת המעקב, ח"כ לשעבר מוחמד ברכה (חד"ש); יו"ר ועד הוועד הארצי של הרשויות המקומיות הערביות, מאזן גנאים; פרופ' אווה אילוז מהאוניברסיטה העברית; ההיסטוריון פרופ' קייס פירו, מאוניברסיטת חיפה; מו"ל העיתון "הארץ", עמוס שוקן; וד"ר מהא כרכביסבאח מאוניברסיטת חיפה.

2018-08-10_165222

יצוין שבמאמר המערכת שפרסם העיתון "הארץ", הבוקר נאמר כי "ההפגנה בהובלת ועדת המעקב העליונה של הציבורי הערבי בישראל שתיערך מחר בכיכר רבין בתל אביב, היא ההפגנה החשובה ביותר בגל המחאה נגד חוק הלאום, והיא גם אחת ההפגנות החשובות שנערכו בישראל בשנים האחרונות. אין בישראל מיעוט מופלה כמו המיעוט הערבי — המיעוט הגדול ביותר, שסובל באופן תכוף מגזענות נורמטיבית וממוסדת. חוק הלאום, שעורר מחאה אזרחית בכל רחבי החברה הישראלית, הונדס בדיוק כדי לשלול את זכויות הערבים, ולהכפיפם לשליטת היהודים, אדוני הארץ, גם במחיר הקרבת השוויון האזרחי. תפישה כזאת מאפיינת משטרים גזעניים ונקלים לאורך ההיסטוריה, ויישומה בישראל הוא כתם שחור לא רק על ההיסטוריה של המדינה אלא גם על זו של העם היהודי".

עוד נאמר במאמר המערכת שיו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני שהשתתפה בהפגנת העדה הדרוזית בשבוע שעבר, "אך הודיעה כי לא תגיע להפגנה הבאה מפני ש'חלק מחברי הרשימה המשותפת לא שותפים לתפישתי שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של היהודים'. באותה נשימה הצהירה שהיא 'מאמינה בשוויון זכויות לכולם'. בכך היא מגלמת את הפנמת תעמולת הימין גם בשמאל. מקומם של לבני ושל כל מנהיגי האופוזיציה בכיכר, לצד הציבור הערבי, שמאבקם הוא מאבקם של כל הישראלים, יהודים כערבים".

ההפגנה במוצ"ש בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/682833372052139

https://www.facebook.com/events/264712614259050