חד"ש: הקטל הפועלים בענף הבניין אינו מכת גורל; שביתת מחאה בכפר ריינה

שלושה עובדים נהרגו אתמול (ראשון) תוך יממה ושניים נוספים נפצעו בארבע תאונות עבודה ברחבי הארץ. בכך הגיע מספר ההרוגים בתאונות עבודה ב-2019 ל-18, שמונה מהם היו פועלי בניין.

אמש מסרה ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש): "ארבעת פועלי הבניין שנהרגו היום וביום שישי. מותם של הפועלים הללו איננו גזירת גורל, או מכה מהשמיים אלא תוצאה ישירה להזנחת רשויות המדינה לבטיחות בענף הבנייה. מה שעושה את הטרגדיה הזאת ל'פחות מעניינת', ומה שמשאיר את המחדלים הקטלניים של הממשלה על כנם הוא העובדה שרוב רובם של הפועלים בענף שייכים לאוכלוסיות השקופות שנמצאות בשולי טווח הראיה של מדינת היהודים".

גם חד"ש פרסמה הבוקר הודעה לפיה "דם הפועלים בראשה של ממשלת הימין הגזענית.
הקטל בענף הבניין אינו מכת גורל, אלא תוצר של הפקרות נפשעת של הממשלה ובעיקר של משרד העבודה, ושל זלזול בחיי העובדים ממניעים גזעניים. הממשלה אינה נוקפת אצבע כדי לאכוף את חוקי הבטיחות, אינה מוסיפה תקנים לפיקוח על אתרי בנייה ואינה מענישה את הקבלנים הגדולים שמתעשרים על חשבון חיי הפועלים. לבנו עם משפחות החללים אמין בסול (25), דאמן טאטור (25), פאהד ע'נימאת (38) ואיבראהים עבדו (19). יהי זכרם ברוך".

2019-03-18_195616

יצוין שתושבי הכפר ריינה שבגליל שבתו היום בעקבות מותם, אתמול באתר בבנייה בחריש של שני הצעירים דאמן ג'ול ג'מאל טאטור ז"ל ואמין נאצר בסול. אמש נערכה בכפר גם הפגנה קטנה כנגד ההפקרות הבטיחותית באתרי הבניין.

"רצף התאונות המזעזע מלמד שעד כה מנהל הבטיחות בעבודה במשרד העבודה, מלבד סיסמאות וכותרות בתקשורת, לא עושה כל פעולה אופרטיבית בשטח כדי למנוע את התאונה הבאה" מסר אמש עו"ד ישראל אסל, היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה. "מתחילת השנה נהרגו 18 עובדים בתאונות עבודה ועולם כמנהגו נוהג, הפורום למניעת תאונות עבודה קורא ליחידת פלס בלהב 433 ולמנהל הבטיחות בעבודה, לשלב ידיים, זוהי שעת חירום ויש לפעול באופן מיידי להגברת האכיפה הפלילית בתחום הבטיחות בעבודה אחרת נמשיך לספור את הפועלים שנהרגים על מזבח ההפקרות בענף הבנייה".