חד"ש: הוקמה ממשלת ימין מסוכנת; ממשלת הצלת נתניהו  

הליכוד וכחול לבן חתמו אמש (שני) על הסכם קואליציוני, לקראת הקמת ממשלת ימין וסיפוחיסטית משותפת בראשות המואשם בפלילים בנימין נתניהו. כעת צפויות גם השותפות האחרות בגוש הימין-חרדים לחתום על הסכמים, ולאחר מכן יפתחו הצדדים בהליכי החקיקה שיסדירו את הרוטציה בין נתניהו לבין מי שהבטיח שלא יישב עמו באותה ממשלה, יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ.

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש) מסר אמש בתגובה לחתימת ההסכם כי הממשלה של בנימין נתניהו ובני גנץ היא סטירת לחי לרוב האזרחים שיצאו פעם אחר פעם לקלפי כדי להדיח את נתניהו. "גנץ לא היה אמיץ מספיק לנצח ובחר להכשיר את הסיפוח, הגזענות והשחיתות", כתב ח"כ עודה בחשבון הטוויטר שלו.

לדברי ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) "המחבר היחיד בין גנץ לנתניהו הוא ערבפוביה. ביסוד ההסכם הקואליציוני עומד ערך אחד – החרמת הציבור הערבי על כל נציגיו מניהול המדינה. זו ממשלה גזענית שהסכימה על סיפוח אפרטהייד בגדה, על המשך ההפקרות בניהול משבר הקורונה ופגיעה במוחלשים, ועל חיסול עצמאות מערכת המשפט".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) סבורה שהממשלה העומדת לקום היא "ממשלת ימין מסוכנת. בני גנץ נכנס להחליף את נתניהו ועכשיו רק מחזק אותו ואת דרכו הגזענית והאנטי-דמוקרטית. אנחנו נאבק ונוביל את ההתנגדות לממשלת הסיפוח וההון הזו – בזמן הקורונה ואחריה".

ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש – הרשימה המשותפת) הדגיש כי "גנץ הכשיר את נתניהו ואת דרכו המסוכנת. הוא הכשיר הסתה, גזענות, סיפוח ושחיתות. הוא נתן יד ליוזמות של חיסול המרחב הדמוקרטי ולהנצחת הכיבוש. כפי שהוכחנו לכל אורך הדרך, הרשימה המשותפת היא האלטרנטיבה היחידה לממשלת נתניהו וגנץ. אנחנו ניאבק ונוביל בגאווה את האופוזיציה". דעה דומה הביע ח"כ ג'אבר עסאקלה (חד"ש – הרשימה המשותפת): "גנץ נכנס מתחת לאלונקה כדי להציל את המצב, ויחד הקימו ממשלת חירום להצלת נתניהו ממשפטיו".

יצוין שהתנועה לאיכות השלטון עתרה אמש לבג"ץ בטענה שאין להטיל את הרכבת הממשלה על ראש הממשלה בנימין נתניהו מפני שהוא נאשם בפלילים. "לא יעלה על הדעת שראש ממשלה ישב בבוקר על ספסל הנאשמים ובערב ינהל את הקבינט הביטחוני. על בית המשפט העליון להתערב ולמנוע מאדם עם קופת שרצים על גבו לכהן כראש ממשלה", אמר עו"ד אליעד שרגא. עתירה נוספת בנושא הוגשה על ידי כ-120 אנשי אקדמיה, הייטק וביטחון בדימוס, המיוצגים על ידי עו"ד דפנה הולץ לכנר.