חד"ש הביעה תמיכה בפעיל החברתי ברק כהן שהושעה מלשכת עורכי הדין

חברי הכנסת של חד"ש הביעו היום (שלישי) תמיכה בפעיל החברתי עו"ד ברק כהן, ממובילי מחאת "באים לבנקאים", שהושעה מלשכת עורכי הדין. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), הגדיר את החלטת הלשכה כ"חצייה קו אדום". יצוין שח"כ עודה הינו משפטן. גם ח"כ דב חנין (חד"ש), אף הוא עורך דין, מסר כי "אסור לשתוק מול ניסיונות ההשתקה. לשכת עורכי הדין החליטה להשעות את עו"ד ברק כהן מפעילות צעד שננקט רק במקרים חריגים של הרשעה שיש לה קשר לעיסוק בעריכת דין. ברק לא הורשע. ואין קשר בין פעילותו החברתית בגינה עומד למשפט לבין עיסוקו. הניסיון להשתיק פעיל חברתי עלידי שלילת פרנסתו ויכולתו לעסוק בעריכת דין הוא ניסיון להלך עליו אימים. לפגוע בחופש הביטוי שלו. כדי שיפסיק להעליב את אנשי מועדון ההון שבשלטון פה, שרק להם מותר כאן לאמלל אחרים".

2017-05-16_211036

עו"ד כהן בעת הגשת כתב האישום בבית המשפט בתלאבי: "המשפט הזה הוא משפט פוליטי והוא מתקיים כי העזנו לצאת נגד אדוני המערכת: הבנקים. מבחינתי, זה משפט שלהם ולא שלנו" (צילום: דורון צברי)

יצוין שבמקביל, הודיע היום מפכ"ל המשטרה כי המשטרה לא תאפשר מעתה לאזרחים להפגין מול בתיהם של אנשי ציבור.  לדברי ח"כ חנין" במאבק בין האזרחים וזרועותיה הארוכות של הממשלה, אני בצד של האזרחים."

לשכת עורכי הדין השעתה אתמול את עו"ד כהן לשנה וחצי על רקע כתב האישום שהוגש נגדו ועוד בטרם הוכרע והסתיים התיק הפלילי. מדובר בהחלטה יוצאת דופן שלא התקבלה במקרים רבים אחרים של עורכי דין שהואשמו בפלילים. ההחלטה התקבלה ע"י בית הדין המשמעתי של מחוז תל אביב בלשכת עורכי הדין.

כתב האישום נגד כהן מייחס לו עבירות של סחיטה באיומים, פגיעה בפרטיות, הטרדה, מהומה ועלבון במקום ציבורי ועוד. זאת בקשר לראשי הבנקים בישראל, רקפת עמינח רוסק מנכ"ל בנק לאומי וציון קינן לשעבר מנכ"ל בנק הפועלים, כשהאירועים התרחשו במהלך השנים 2014 ו-2015.

כהן מצידו טען כי רוב עורכי הדין לא מפנים את יומם לפעילות שהוא ביצע וכי הוא יכול היה להמשיך לשמש כסנגור פלילי מכובד אך הוא פעל מתוך מחויבות ציבורית ואין ראיות לעבירות בהן הוא מואשם. הוא טען שבירור התיק הפלילי עשוי לקחת עשור שנים וכי הוא מפרנס יחיד.

בהכרעת הדין המשמעתית נכתב כי גם אם המניע לביצוע המעשים מקורם בפעילות פוליטית חברתית, אין בכך להכשיר התנהלות זו של כהן. "ער אני למשמעותה הקשה של ההשעיה והשלכותיה במישור האישי והמקצועי", כתב עו"ד מרווין כהן אחד מחברי בית הדין, "ואולם נראה כי בנסיבותיו המצערות של מקרה זו אין מנוס מלהורות על השעיה זמנית של המשיב".

בדעת מיעוט נותר עו"ד יוסי בן דוד, חבר בית הדין אשר כתב כי לדעתו אין בתשתית הראייתית שהונחה בפני ההרכב בכדי להצדיק השעיה זמנית. לדבריו, אין בנמצא כל קשר בין התכלית המניעתית של ההשעיה בנסיבות המקרה לבין ההגנה על אינטרס הציבור מפני המשך העיסוק של כהן כעורך דין.