חד"ש דורשת מההסתדרות לנקוט צעדים בגלל היוקר ושחיקת השכר; יפגינו בת"א עם אפודים צהובים

סיעת חד"ש בהסתדרות, בראשות יו"ר אגף השוויון דחיל חאמד, פנתה ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בדרישה לנקוט צעדים ארגוניים והכרזה על סכסוך עבודה כללי בעקבות העלייה ביוקר המחייה והשחיקה המתמדת בשכר העובדים.

2018-12-13_200654

חסימה של כביש ראשי בצפון צרפת על ידי "האפודים הצהובים" בשבת שעברה (צילום: הומניטה)

"גל ההתייקרויות של השבועות האחרונים במחירי המזון, הירקות והפירות ומוצרי החלב, צפוי להתרחב בחודש הקרוב כששורה של חברות מרכזיות במשק הודיעו שבכוונתן להעלות את מחירי המוצרים שלהן. בנוסף על כך הודיעה רשות החשמל כי מחירי החשמל צפויים להתייקר עד 8 אחוזים, כבר בינואר הקרוב. הגל הזה פוגע בכלל מעמד העובדים ובייחוד בעובדים ברמות השכר הנמוכות", אמר חאמד. יצוין ששר האוצר, משה כחלון ושר הכלכלה, אלי כהן, הודיעו על "הקמת ועדה לבחינת התייקרות המחירים במשק" בראשות פרופ' ירון זליכה המשמש גם כיועץ כלכלי של ניסנקורן.

בהשראת מחאת האפודים הצהובים בצרפת ועל רקע הדיווחים על גל התייקרויות הצפויות במשק, בעיקר בתחום המזון והחשמל, תתקיים מחר (שישי) הפגנה בצומת עזריאלי בשעה 12:00. מארגני ההפגנה מתכוננים לשורה של הפגנות כשעלפי המארגנים, בקרוב תתקיים "הפגנת ענק" נגד יוקר המחייה. המארגנים אף קוראים למוחים להגיע לאירוע המחאה באפודים צהובים, בהשראת המחאה העממית בצרפת.

המארגנים הכריזו כי "מחירים עולים בכל מקום, ולנו נמאס". בהודעת המארגנים נמסר: "אנחנו אומרים עד כאן. ראינו בשבועות האחרונים איך בצרפת ובמקומות אחרים בעולם האזרחים יוצאים לרחוב, שמים אפוד צהוב ועושים רעש עד שהממשלה מקשיבה להם. זה הזמן שלנו לגרום לזה לקרות גם בארץ". את הקריאות למחאה מלווים המארגנים באמירות כי "בימים האחרונים הודיעו על עלייה במחירי החשמל, המים ומוצרי המזון", ובהאשמות כלפי מדיניות הממשלה "איפה הממשלה שהבטיחה לדאוג ליוקר המחיה? למה המחירים ממשיכים לעלות, המשכורות שלנו קפואות, ולאף אחד בממשלה לא אכפת".