חד"ש דורשת חקירה מקיפה בעקבות הצבת המצלמות בקלפיות ביישובים הערביים

חד"ש דורשת חקירה מקיפה בעקבות הצבת המצלמות בקלפיות ביישובים הערביים. זאת, לאחר שמשרד יחסי ציבור המזוהה עם הימין קיבל אתמול (רביעי) אחריות פומבית על פרויקט "טוהר המידות" של קמפיין הליכוד, שבמסגרתו הוצבו משקיפים עם מצלמות נסתרות בקלפיות ביישובים הערביים.

2019-04-11_192713

בפוסט שפרסם המשרד "קייזלר ענבר" בפייסבוק, הוא מתגאה בחלקו בתכנית ובשיתוף הפעולה עם הליכוד ובהפעלת יותר מ-1,300 מתנדבים ועובדים בשכר שנפרשו בקלפיות בצפון ובנגב וגם מתגאה ב"הורדת אחוז ההצבעה במגזר הערבי מתחת ל-50%", למרות שבפועל שיעור ההצבעה בחברה הערבית היה הרבה יותר גבוה.

הציוד שנמצא ברשותו של שכיר חברת "קייזלר ענבר", ביום רביעי, ליד הקלפי בעיר רהט (צילום: חד"ש)

הפוסט הועלה בליווי תמונה של ראשי המשרד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה. כמה שעות אחרי פתיחת הקלפיות החלו להגיע דיווחים וסרטונים שבהם מתועדים לכאורה משקיפים של הליכוד בקלפיות עם מצלמות נסתרות בדש החולצה. רשימת חד"שתע"ל התלוננה מייד על המהלך הגזעני לוועדת הבחירות, והמשטרה אכפה את איסור המצלמות בקלפיות. יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, שבדק את התלונה, קבע כי "לא צולמו בוחרים בתא ההצבעה, בעת ההצבעה".

גורמים בליכוד אמרו לאתר "וואלה" כי מי שריכז את הפרויקט מטעם הליכוד היה שילה אדלר, מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר שדיווח על הפרויקט ישירות לנתניהו. אחד מראשי משרד יחסי הציבור, שגיא קייזלר, מילא גם הוא תפקיד ציבורי במערך ההתנחלויות בשטחים הפלסטינים הכבושים ועמד בעבר בראש "ועד מתיישבי השומרון".

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש) אמרה בתגובה כי "זו עליית מדרגה וחלק בלתי נפרד ממסע ההסתה והדה לגיטימציה הפומבי שהוביל נתניהו במשך הארבע שנים האחרונות נגד הציבור הערבי וההנהגה הערבית. מבצע המצלמות נועד קודם כל להפחיד את האזרחים הערבים לממש את זכותם הבסיסית לבחור את נציגיהם, ליצור פרובוקציות ולגרור לעימותים ולהכתים חברה שלמה בזיופים. ראש הממשלה וראש מפלגת השלטון הודה שחיבל במכוון בהליך הדמוקרטי. נבקש מהיועץ המשפטי חקירה מקיפה וממצה".