חד"ש בעקבות חשיפת חלקים מעסקת המאה של טראמפ: 'העמקת הכיבוש ופייק ניוז'

תגובות סוערות בחד"ש בעקבות הפרסום אמש (ראשון) במהדורה המרכזית לפיה "עסקת המאה" שמוביל נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, "תכלול הכרה בכך שכל השטחים שבהם יושבים מתיישבים יהודים יוחזקו על ידי ישראל".

2019-05-13_195824

על פי הפרסום במהדורה אמש, ההבנה היא שכשם שתהיה הכרה שההתנחלויות יישארו בידיה של ישראל, כך גם "בערים ובהן אוכלוסייה פלסטינית צפופה יישארו בידיים פלסטיניות". הפרסום מתכתב עם דברים שאמר בעבר הנשיא טראמפ לפיהם הוא "אינו נצמד לסיסמאות העבר אלא מכיר בעובדות בשטח ופועל על פיהן".

בנוסף, נראה שבהתאם לתכנית של האמריקנים, גם בישראל, יפעלו לפי הרוח של הנשיא טראמפ. הכוונה היא, ככל הנראה לא לספח ולא להחיל את הריבונות הישראלית בשטחים הפלסטינים הכבושים. המושג שיהיה בשימוש יהיה ככל הנראה: "החלת החוק האזרחי" – כפי שהיה ברמת הגולן בתחילת שנות ה-80, כך על פי הידיעה ששודרה אמש.

ח"כ איימן עודה (חד"ש) תקף את תכנית ואמר: "ברית הקיצוניים של נתניהו וטראמפ תבעיר את האזור ותגזור על כולנו חיים על חרב ב'עסקה' שכולה תמיכה במדיניות הימין, בכיבוש, וחיסול האפשרות למדינה פלסטינית. לא יהיה שלום בלי סיום הכיבוש והמצור ובלי הקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל. נתניהו וטראמפ כמובן יודעים את זה, הם פשוט לא רוצים שלום".

לדברי ח"כ עופר כסיף, (חד"ש) מדובר ב"פייק ניוז". "באותו היום בו נתניהו הופך את הבטחת הקמת הישוב 'טראמפ' לממשית, נחשפת הדלפה כי אותו טראמפ כביכול יכיר בשטחים הכבושים כשטחי ישראל אלו דיבורים ופייק ניוז". "המציאות היא שלא טראמפ ולא נתניהו מציעים תכנית אמתית לשלום או לביטחון, רק פולחן אישיות, המשך הכיבוש ושפיכות הדמים", הדגיש.

ח"כ עאידה תומאסלימאן (חד"ש) הצטרפה לביקורת: "טראמפ חושב שהוא יכול להתנהל כאדון הארץ, ולהחליט עבור העם הפלסטיני איזה 'חלקיקי מדינה' יהיו לו. עסקת המאה שדורסת ברגל גסה החלטות בינלאומיות היא הכרזת מלחמה לכל עמי האזור. שום מכבסת מילים לא תשנה את העובדה ששני הפירומנים הללו מנציחים ומעמיקים את הכיבוש ומבעירים את האזור".