חד"ש בכנסת ובשטח: מועצת החזית בחרה את רשימתה לבחירות

מועצת חד"ש בחרה בשישי (1.2) פה אחד את ביו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, לראשות רשימת חד"ש לכנסת ה-21. זאת לאחר הסרת מועמדותם של שני המתמודדים מולו, מנכ"ל מוסאוא ג'עפר פרח וסגן ראש עיריית נצרת עילית ד"ר שוקרי עואוודה. לאחר היבחרו, אמר עודה: "בימים שכולם מדברים על מי יחליף את נתניהו, אני רוצה לשאול במה נחליף אותו? באילו ערכים? האזרחים צריכים לבחור האם אנחנו הולכים אל עבר דמוקרטיה או אל עבר אפרטהייד? זו השאלה של הבחירות הקרובות".
הוא הוסיף, כי "מול ההסתה, חוק הלאום, הגזענות והייאוש, יובילו חד"ש והרשימה המשותפת ערכים של שלום, שוויון, דמוקרטיה וצדק. מי שרוצה אותנו מפולגים ובנפרד, חלשים ומיואשים, יקבל אותנו חזקים וביחד, עם תקווה לשינוי". לדבריו, "אי אפשר בלעדינו. שמאל בלי האוכלוסייה הערבית איננו שמאל. רק מחנה דמוקרטי רחב הוא האלטרנטיבה האמתית לשלטון הימין הפשיסטי והקיצוני". 

2019-02-04_202848

למקום השני ברשימה נבחרה חברת הכנסת המכהנת עאידה תומאסלימאן. פרח, שהתמודד מול תומאסלימאן, הסיר את מועמדותו בשנית, ואמר מעל הבמה כי הוא "מעביר מסר שצריך לחזק את חד"ש ולהיאבק כדי להפיל את ממשלת נתניהו. לא באתי כדי לחפש מקום בכנסת".

תומאסלימאן אמרה בנאומה לאחר בחירתה, כי "הימין הפשיסטי עושה לנו דהלגיטימציה. אמרו שאנחנו בוגדים והסיתו נגדנו, אבל גם ברגעים קשים, אנחנו לא מפחדים מנתניהו. יש מאחורינו ציבור שלם, ערבי ויהודי, המעוניין בעתיד של שלום, שוויון וצדק".

למקום השלישי ברשימה נבחר ד"ר עופר כסיף, מרצה באוניברסיטה העברית. לאחר היבחרו, נאם כסיף בפני מאות הנוכחים ואמר: "אנחנו החלוצים והמובילים במאבק נגד הניצול המעמדי, נגד הדיכוי הלאומי ונגד האפליה המגדרית ובעד חברה שוויונית וסוציאליסטית. נמשיך במאבקנו הצודק לשוויון ולשלום עד שננצח". ח"כ ד"ר יוסף ג'בארין נבחר פה אחד למקום הרביעי, ומסר כי "חד"ש יוצאת מחוזקת ומלאת אנרגיות ותקווה".

ג'אבר עסאקלה, תושב מע'אר ובעבר מנכ"ל שותף בעמותת סיכוי, נבחר למקום החמישי ברשימה. מזכירות חד"ש תאייש את יתר המקומות ברשימה.

יצוין שמערכת הבחירות של חד"ש יצאה לדרך גם בשטח. מהחזית נמסר כי "האתגר עתה הוא להפוך את הרשימה המשותפת למחנה דמוקרטי רחב והמוני בדרך הרצופה והארוכה להפלת שלטון הימין".

לפי סקר שראה אור בסוף השבוע, הרשימה המשותפת בראשות ח"כ עודה היא הרשימה השלישית בגודלה. לפי סקר זה, שערכו "ישראל היום" וערוץ "איי-24", לו הבחירות היו מתקיימות עתה, הייתה מפלגתו של גנץ זוכה ב-19 מנדטים ואילו מפלגתו של לפיד הייתה נחלשת עד 9 מנדטים.

מהסקר עולה כי הליכוד בראשות בנימין נתניהו גורפת 28 מנדטים, הרשימה המשותפת – 9, הימין החדש בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד – 7, יהדות התורה –7, העבודה – 5, כולנו של שר האוצר משה כחלון – 5. שורה של מפלגות מתנדנדות על סף אחוז החסימה: ש"ס בראשות אריה דרעי, גשר בראשות אורלי לויאבקסיס, מרצ בראשות תמר זנדברג, זהות הימניתקיצונית בראשות משה פייגלין (4.( הבית היהודיהאיחוד הלאומי בראשות בצלאל סמוטריץ' מקבלת 3 מנדטים ולא עוברת את אחוז החסימה, וכך גם ישראל ביתנו, מפלגת תע"ל של אחמד טיבי ועוצמה יהודית בראשות מיכאל בן ארי. התנועה בראשות ציפי לבני ויחד בראשות אלי ישי מקבלות מנדט אחד כל אחת.

עוד בטרם פורסמו תוצאות הסקר, אמרה ח"כ תומאסלימאן בריאיון בגל"צ (31.1) כי היא מאמינה שאחמד טיבי יחבור לרשימה המשותפת בסופו של דבר: "בשעת אמת, כולם יבינו שקיים צורך ברשימה המשותפת. המשותפת איננה דבר ארעי והיא לא תחלוף אחרי קדנציה אחת".

הרשימה עומדת להתפרסם בגיליון "זו הדרך" הקרוב